آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 22:07   |   کد مطلب: 19113
عبدالحمید نجفی از خلبانان دوره دیده‌ در ایالات متحده آمریکا و یکی از خلبانان به نام هواپیمای اف5 است که بعد از شهید اردستانی، رکورددار پروازهای برون مرزی (132 پرواز) در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش رودآور به نقل از جام نیوز، کتاب «غرش رعد» که روایت‌هایی از حضور خلبانان در هشت سال دفاع مقدس است، با تدوین محمد معما از سوی نشر عماد فردا منتشر شد.

 
این کتاب که با محوریت زندگی امیرخلبان عبدالحمید نجفی نوشته شده، از اتفاق‌های کمتر روایت شده از زندگی خلبانان هشت سال دفاع مقدس سخن گفته است.
 
 
عبدالحمید نجفی از خلبانان دوره دیده‌ در ایالات متحده آمریکا و یکی از خلبانان به نام هواپیمای اف5 است که بعد از شهید اردستانی، رکورددار پروازهای برون مرزی (132 پرواز) در دوران دفاع مقدس است. وی که از خلبانان ثابت قرارگاه رعد در دوران دفاع مقدس بود، موفق به دریافت مدال فتح در سال 69 از دست مقام معظم رهبری شد.
 
خلبانی که از زدن هواپیمای امام چشم پوشی کرد+عکس
 
در بخشی از این کتاب آمده است: «چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه 1357 مرا احضار کردند تا به همراه سروان شریفی‌راد یک پرواز رهگیریِ هوایی انجام بدهم. بعد از حدود یک ساعت به زمین نشستیم. صبحِ زودِ روز بعد ما را خواستند و به اتاق بریفینگ رفتیم. گفتند: «شما و سروان شریفی‌راد باید بلند شوید و وقتی هواپیمای آقای خمینی وارد ایران شد آن را رهگیری کنید و در صورت لزوم بزنید.» سریع گفتم: «من پرواز نمی‌کنم.» گفتند: «چرا؟» گفتم: «من هواپیمای سید اولاد پیغمبر را نمی‌زنم.» گفتند: «اگر سرپیچی کنی اعدامت می‌کنند.» گفتم: «هر کاری دوست دارید بکنید.»
 
 
خلبانی که از زدن هواپیمای امام چشم پوشی کرد+عکس
 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان