آخرین اخبار

11. شهريور 1394 - 0:53   |   کد مطلب: 19367
کارشناس هواشناسی همدان مطرح کرد
احتمال بروز تندباد در همدان
کارشناس هواشناسی همدان از احتمال بروز تندباد در شهرهای رزن، فامنین و همدان خبر داد و گفت: دمای هوای همدان فردا کاهش می‎یابد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، نادر پیرتاج ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان اظهار داشت: سرعت باد در روز گذشته بین 50 تا 85 کیلومتر بوده و هیچگونه طوفانی در شهر همدان رخ نداد بلکه به این پدیده تندباد گفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تندباد سبب شده بود تا میدان دید به 500 متر برسد، افزود: اوج و شدت تندباد در شهرهای فامنین، رزن و قهاوند بوده و پیش‌بینی می‌شود عصر امروز نیز شاهد بروز تندباد در شهر همدان نیز باشیم.

پیرتاج تصریح کرد: به سبب خشکی زمین، باد شدید که ابرهای بارشی را به سمت استان همدان می‌آورد سبب ایجاد گرد و خاک در هوا شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی با اعلام اینکه از روزهای قبل هشدار آبگرفتگی معابر، سیلاب و وقوع تندباد صادر شده بود، بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها دمای هوای همدان فردا به صورت محسوسی کاهش یافته و مردم احساس خنکی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح ایمنی بازار توسط سازمان اجرایی شده است، گفت: در گذشته اصناف وظیفه داشتند تا در صورت تعمیرات و بازسازی واحد صنفی خود، از سازمان آتش نشانی استعلام کرده و طرح ایمنی را در واحد خود اجرا کنند.

مسعود دهبانی بیان کرد: در حال حاضر اتاق اصناف واحدهای صنفی را برای دریافت طرح ایمنی و استعلام به سازمان آتش نشانی معرفی نمی‌کند که این امر سبب افزایش حریق در واحدهای تجاری همدان می‌شود.

مدیر امور دو برق همدان نیز در این جلسه با اعلام اینکه 500 میلیون تومان برای اصلاح تاسیسات برق همدان هزینه شده است، بیان کرد: در حال حاضر اقدامات مختلفی برای ارتقای ایمنی بازار همدان از سوی شرکت برق صورت گرفته و 95 درصد بازار همدان نیز دارای روشنایی مناسب است.

ایرج صابری با بیان اینکه شبکه برق بازار با نصب ترانس جدید تقویت شده است، افزود: متاسفانه حجم بسیاری از لامپهای پرمصرف توسط واحدهای صنفی در بازار مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که با توجه به محدودیت انرژی در کشور به معضلی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بارها لامپهای پرمصرف از سطح بازار همدان جمع‌آوری شده است، گفت: اما شاهد هستیم که روز بعد دوباره لامپهای پرمصرف مورد استفاده قرار گرفته که نیاز است اتاق اصناف در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان