آخرین اخبار

16. شهريور 1394 - 23:59   |   کد مطلب: 19449

همدان-ایرنا-معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:در سالجاری بیش از 11 میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

 

سید خلیل آقایی دوشنبه در سومین جشنواره انتخاب خوشه برتر شهرستان ملایر استان همدان افزود:در سالجاری هشت میلیون تن گندم توسط دولت از کشاورزان خریداری شده است که این رقم نسبت به دو سال گذشته با رشد چهار میلیون تنی مواجه بوده است. 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضراز مهندسین بخش کشاورزی به عنوان ناظر در اراضی وباغ ها در کنار کشاورزان و باغداران استفاده می شود گفت: ناظرین تا حدود زیادی توانسته اند با آموزش هاو روش های نوین کمک شایانی را در پیشگیری از آفت زدگی در بخش کشاورزی داشته باشند. 
وی ادامه داد: جذب مهندسین ناظر در وزارت جهاد کشاورزی از سال ها پیش ازاستان همدان آغازشد و در حال حاضر بیش از هشت هزار ناظر در جهاد کشاورزی سراسر کشوردر حال فعالیت هستند. 
آقایی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد پیشرفت و ورود تکنولوژی های جدید در بخش کشاورزی هستیم اضافه کرد: با این وجود باید با علم و تخصص و استفاده از تکنولوژی های روز از دنیا عقب نمانیم و محصولی با کیفیت و هزینه تولید کمتر و سود دهی بیشترتولید کنیم. 
وی گفت:در سال 91 تنها 50 هزار تن در کشور کود وجود داشت اما امروز شاهد هستیم که هیچ محدودیتی برای تحویل کود وجود ندارد. 
وی با اشاره به اینکه 25 هزار میلیارد ریال برای تامین ماشین آلات زراعی ، اعم از کشاورزی باغداری و دامداری در دو سال گذشته تخصیص داده شده افزود: از این رقم 20 هزار میلیارد ریال جذب شده است. 
معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: سالانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال صرف توسعه آبیاری نوین به منظور استفاده بهینه از آب می شود.
آقایی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات و تسهیلات برای بخش آبیاری قطره ای ندارد گفت:آمادگی داریم تا دو هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از آبیاری قطره ای در باغ های استان همدان و شهرستان ملایر اختصاص دهیم. 
آقایی گفت:درسالجاری برای اولین بار برای بیمه محصولات کشاورزی نیز 10 هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: طی سال های اخیر موفقیت های زیادی در بخش کشاورزی استان همدان و شهرستان ملایر حاصل شده است که این موفقیت ها نتیجه تلاش کشاورزان با استفاده از روش های نوین و توجه به کیفی سازی محصولات بوده است. 
7528 / 6993

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان