آخرین اخبار

16. شهريور 1394 - 23:59   |   کد مطلب: 19450
رسانه‌های عربی از محکوم شدن فردی به پنج سال حبس و ۷۰ ضربه شلاق در عربستان به‌سبب نام بردن از جنبش انصارالله در مسجدالحرام خبر دادند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، دادگاهی در عربستان، برای فردی که از انصارالله در مسجدالحرام حمایت کرده بود، حکم سنگین صادر کرد که بر اساس این حکم، این فرد به‌خاطر بردن نام این جنبش مقاوم یمنی، به پنج سال حبس و 70 ضربه شلاق و اخراج از عربستان پس از پشت سر گذاشتن دوران حبس و جلوگیری از ورود وی در آینده محکوم شده است.

روزنامه الریاض سعودی نوشته است دادگاه کیفری استان جده عربستان، فردی را که در مسجدالحرام در تأیید جنبش انصارالله یمن اظهار نظر کرده بود، به حبس محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه کیفری جده این فرد را که یمنی‌الاصل است، از تاریخ بازداشت به‌خاطر بردن نام انصارالله در حرم شریف مکی، به پنج سال حبس و 70 ضربه شلاق محکوم کرده است.

بر اساس حکم صادره، این فرد پس از گذراندن پنج سال حبس برای همیشه از عربستان اخراج می‌شود و در آینده هم حق ورود به عربستان را نخواهد داشت.

صدور این حکم در حالی است که عربستان و چند کشور عربی از 26 مارس 2015 (شش فروردین) جنگ تمام‌عیاری را علیه یمن با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی فراری، به قدرت به راه انداخته‌اند، جنگی که آن را به‌زعم خود بازگرداندن مشروعیت خوانده‌اند.

از ابتدای  این جنگ ویرانگر ائتلاف کشورهای عربی به‌سرکردگی عربستان، هزاران یمنی از جمله صدها کودک و زن بیگناه شهید و هزاران نفر دیگر زخمی و ده‌ها هزار نفر هم بی‌خانمان شده‌اند.

از ابتدای این جنگ تا کنون، هزاران خانه در نتیجه حملات جنگنده‌های سعودی بر سر ساکنانش در شهرهای مختلف یمن ویران شده است و هزاران مدرسه، بیمارستان و آثار تاریخی تخریب شده است.

مردم یمن علاوه بر حملات زمینی، هوایی و دریایی عربستان ماه‌هاست در محاصره شدید متجاوزان قرار دارند و از گرسنگی، کمبود شدید آب و برق، لوازم پزشکی، دارویی و خدمات انسانی دیگر و اتمام سوخت رنج می‌برند به‌طوری که سازمان ملل متحد، یمن را در ردیف کشورهایی قرار داده است که با بحران انسانی شدیدی روبه‌رو است.

انتهای پیام/*

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان