آخرین اخبار

17. شهريور 1394 - 1:07   |   کد مطلب: 19460
کتاب «دختر شینا» خاطرات شادروان قدم خیر محمدی کنعان، نوشته بهناز ضرابی‌زاده با طرح جلد جدید منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش رودآور به نقل از  خبرگزاری تسنیم، کتاب دختر شینا یکی از کتاب‌های موفق از خاطرات همسران شهدا در حوزه دفاع مقدس است که این کتاب توسط بهناز ضرابی زاده در مورد زندگینامه و سختی زندگی همسران شهدا در همدان به رشته تحریر درآمده است.

بهناز ضرابی زاده، نگارنده این کتاب نویسندگی را با نگارش در حوزه کودک و نوجوان آغاز و سپس پس از ورود به انجمن ادبی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان به طور جدی وارد نویسندگی در عرصه دفاع مقدس شد.

«دختر شینا» روایت زندگی مرحومه قدم خیر محمدی کنعان همسرسردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است که بعد از شهادت همسر 4 دختر و یک پسر خود را به تنهایی با وجود سختی‌های زندگی پرورش داد.

این کتاب از معدود کتاب‌های خاطراتی است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، دختری که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیرکند.

این کتاب از 19 فصل تشکیل شده و از روایت کودکی قدم خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد.

دربخشی ازاین کتاب آمده است: حالادوتا دخترداشتم وکلی‌کار. صبح که ازخواب بیدارمی‌شدم یاکارهای خانه بود یا شست‌وشو رُفت و روب وآشپزی یاکارهای بچه‌ها، زن داداش من کمک بزرگی بود. هیچ وقت مرا دست تنها نمی‌گذاشت. یا او خانه ما بود، یا من خانه آن‌ها. خیلی روزها هم می‌رفتم خانه حاج آقایم می‌ماندم. اما پنج‌شنبه‌ها حسابش با بقیه روزها فرق می‌کرد. صبح زود که از خواب بیدار می‌شدم، روی پایم بند نبودم. اصلاً چهارشنبه شب‌ها زود می‌خوابیدم تا زودتر پنج‌شنبه شود.

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به نمایندگی انتشارات سوره واقع در سینما قدس همدان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان