آخرین اخبار

25. شهريور 1394 - 0:00   |   کد مطلب: 19558
رئیس جمهور سوریه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که اگر کشورهای اروپایی به واقع خواستار پایان دادن به بحران کنونی آوارگان هستند، باید حمایت هایشان از تروریست ها را متوقف کنند.

به گزارش رودآور، خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز در سخنانی به بحران کنونی آوارگان در اروپا اشاره کرد که بیشتر از سمت کشورهای درگیر با تروریست ها به سمت مرزهای این کشورها و با امید به یافتن زندگی بهتر در حرکت هستند.

وی در این باره گفت: اگر واقعاً نگران آوارگان هستید، حمایت های خود از تروریست ها را متوقف کنید. این چیزی است که درباره بحران کنونی به آن فکر می کنیم. این موضوع شاه کلید حل کل بحران مربوط به آوارگان محسوب می شود.

اسد ضمن درخواست از تمامی گروه های سوری برای اتحاد علیه تروریسم ، ادامه داد: می خواهم از این فرصت استفاده کنم و از همه نیروها و گروه های سوری بخواهم تا علیه تروریست ها در این کشور با هم متحد شوند؛ چرا که این امر تنها راه رسیدن به اهداف سیاسی است که ما سوری ها می خواهیم از طریق مذاکره و اقدامات سیاسی به آن دست یابیم.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: مذاکرات سیاسی موفقیت آمیز در سوریه تنها و تنها پس از شکست تروریست ها در این کشور می تواند به نتیجه مطلوب و نهایی برسد.

بشار اسد خاطر نشان کرد: همانطور که پیشتر نیز گفتم، برای رسیدن به اجماع باید به مذاکره ادامه بدهیم، اما اگر بخواهید یک حرکت واقعی را به انجام برسانید، مادامیکه مردم در حال کشته شدن باشند، خون ریزی متوقف نشده و مردم احساس امنیت نداشته باشند؛ چنین امری محال است. بنابراین می توانیم به اجماع حقیقی دست یابیم، اما فقط پس از شکست تروریست ها در سوریه است که موفق می شویم آن را به اجرا در آوریم.

شنبه ۷ شهریور ماه سال جاری، «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنانی، سیاست های «فرانسوا اولاند» و «نیکلا سارکوزی» رؤسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت که سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به فرانسه و کشورهای اروپایی شده است و در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

لوپن به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفته بود: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد .باید از فراسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم.

رهبر سومین حزب بزرگ در فرانسه با اشاره به کمک هایی که اروپا در بحبوحه این مشکل می تواند ارئه کند، تصریح کرد: راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

گفتنی است، سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان