آخرین اخبار

3. مهر 1394 - 15:40   |   کد مطلب: 19571
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه آل سعودی تنها نوکری برای امریکا و صهیونیت را می داند، گفت: روز عید قربان، روز خفت آل سعود است و این فاجعه از بی مفایتی مسئولان عربستان و نبدی اجازه داد فرصت طلبان به خاطر این فاجعه درباره مسئله حج شبه افکنی کنند.

به گزارش رودآور«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های عبادی سیاسی این هفته تویسرکان با تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنانمان در فاجعه روز گذشته در منا، گفت: این حادثه دردناک به دلیل بی تدبیری، مدیریت غلط و بی عرضه گی آل سعود رخ داد و در این حادثه غم انگیز تعداد بسیاری از مسلمانان جهان کشته و زخمی شدند.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) درباره جمعه خونین سال 66 فرمودند لکه ننگی بر دامان آل سعود است که با آب زمزم هم شسته نمی‌شود، اظهار کرد: هر روز که می گذرد کارنامه سیاه آل سعود سیاه تر و به نابودی خود نزدیتر می شود.

آل سعودی نوکری برای امریکا و صهیونیت را فقط می داند

خطیب نماز جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه از آل سعودی که مزدور امریکا و صهیونیست چیزی جز خیانت دیده نمی شود، افزود: فاجعه روز گذشته نشان داد که آل سعود تنها می تواند نوکری امریکا و اسرائیل را کند و با مسلمان کشی که به راه انداخته است صلاحیت تولیت حرمین شرفین را ندارد.

درباره مسئله حج شبه افکنی نکنید

حجت الاسلام موحدی با انتقاد از شبه افکنی ها در فضای مجازی درباره مسئله حج عنوان کرد: متأسفانه در فضای مجازی حرف هایی زده می شود که از روی منطق نیست و می گویند به جای رفتن به حج پولهایتان را صرف فقرا و بیمارن کنید!

وی تصریح کرد: کسانی که این سخنان را می گویند از حقیقت اسلام و دستورات آن گویا مطلع نیستند، چرا که اگر دستورات اسلام به طور کامل در جامعه پیاده شود و همه به طور واقع خمس وزکات و صدقه خود را پرداخت کنند فقر در جامعه اسلامی نداریم.

احیای واقعی حج استضعاف جهانی را از بین می برد/فقر ناشی از استکبار مستکبران است

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه حج احیای توحید و انسانیت است، گفت: آنان غافل از آن هستند که اگر حج احیاء شود استضعاف جهانی از بین می رود چرا که فقر ناشی از استکبار مستکبران است و کوتاهی و جنایات آل سعود نباید در انجام این فریضه واجب الهی خللی وارد کند.

حجت الاسلام موحدی افزود: متأسفانه برخی از این ماجرا با فرصت طلبی به دنبال شایعه پراکنی اند و به حقیقت این افراد کسانی هستند  که به جای خرج کردن در راه خدا و کمک به نیازمندان دنیا را می بینند و برای سفرهای آن چنانی در آنتالیا و غیره هزینه می کنند و مسئله حج و هزینه کردن در این راه برایشان سنگین بو باورنکردنی است.

عید غدیر افضل ترین اعیاد و روزها است

وی به در ادامه با تبریک پیشاپیش عید غدیر، عنوان کرد: خداوند متعال از آن جهت که غدیر روز اتمام حجت و تکمیل شدن دین است، این روز برترین ها قرار داده است و عبادات ویژه این روز ثواب بسیار دارد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) بسیار این روز را گرامی داشتند و آیات بسیاری درباره روز غدیر نازل شده است، گفت: عید غدیر، عید الله اکبر است و روزه این روز، صدقه و افطاری دادن، صلحه رحم و عیدی دادن در این روز ثواب بسیار دارد و بنا بر روایات ثواب اعمال این روز به دلیل عظمت آن از شب های قدر، روز عید فطر و دیگر اعیاد بالاتر است.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان