آخرین اخبار

3. مهر 1394 - 7:46   |   کد مطلب: 19572
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه فاجعه در منا گویا جنایات آل سعود در جمعه خونین 66 را تکرار کرد، گفت: بی عرضگی مسئولان عربستانی قابل بخشایش نیست و باید پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به فاجعه مصیبت بار در منا، گفت: این فاجعه کوتاهی که نه بیش از یک کوتاهی و در حقیقت جنایت آل سعو بود که زائران  بی گناه در مظلومیتی تمام به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: بی تدبیری و بی عرضه گی مسئولان عربستانی در این فاجعه موج می زند چرا که بستن مسیر حرکت حجاج برای عبور یک مسئول عربستانی و بعد از آن ایجاد فضای خفگی و ازدحام جمعیت و ایجاد آن حادثهف نشان دهنده همین بی کفایتی آل سعود است.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه فاجعه در منا گویا جنایات آل سعود در جمعه خونین 66 را تکرار کرد، افزود: به طور قطع جنایات آل سعود در حق زائران خانه خدا مشهود است و یادآور جنایات تلخ آن جمعه شد و پرونده سیاه آل سعود خبیث در آغشته کردن دست خود به خون مسلمانان بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار رودآور، فاجعه مصیبت بار منا همه مسلمانان را در غم و اندوه انداخت و مسئولان ارشد کشوری از طرق مختلف پیام های تسلیت خود را اعلام کردند و با محکوم کردن بی کفایتی فاجعه بار مسئولان عربستانی، از آنان به عنوان زمینه سازان این حادثه پاسخ خواستند.

این در حالی است که برخی آگاهانه یا ناآگاهانه آب در آسیاب دشمن می ریزند و مانند محمد هاشمی رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی می گویند: اینکه حج‌گزاران در مسجدالحرام و سرزمین منا جان خود را از دست دادند، حادثه بسیار تلخی است.ما نمی‌توانیم بگوییم مقصر کیست و باید مقصر را شناسایی کرد چرا که صرف وقوع این حادثه در یک کشور دلیل نمی‌شود که ما مسئولان آن کشور را مسئول وقوع این حادثه بدانیم.

به گزارش رودآور گویا مسئول دفتر هاشمی هنوز عمق فاجعه را متوجه نشده است و از روابط دیپلماسی سررشته ای چندان ندارند چرا که مسئولیت زائران به طور قطع بر عهده مسئولان عربستانی است و آنان باید پاسخگوی این جنایات باشند.

انتهای پیام/پ

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان