آخرین اخبار

2. مهر 1394 - 7:59   |   کد مطلب: 19575
امام جمعه تویسرکان گفت: در روزهای عید از جمله عید قربان بیش از پیش جای خالی آن امام همام احساس می شود از این رو در اعیاد توصیه شده که دعای ندبه قرائت شود.

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره)تویسرکان، گفت: جای خالی امام زمان(عج) در همه روزها احساس می شود، اما در روزهای عید از جمله عید قربان بیش از پیش جای خالی آن امام همام احساس می شود از این رو در اعیاد توصیه شده که دعای ندبه قرائت شود.

وی با اشاره به بخشی از دعای عرفه قرائت شده در روز گذشته، اظهار کرد: در بخشی از دعا با این مضمون آمده است خدایا مرا آن گونه قرار ده که از تو حساب ببریم که گویا تو را می بینیم.

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر رعایت تقوای عمومی، افزود: تلاش برای کسب تقوای الهی سبب سعادت دنیا و آخرت می شود.

حجت الاسلام موحدی با استناد به احادیت، عنوان کرد: هیچ کسی نمی تواند بدی و شری را از شخص دیگری دور کند جزا خداوند تعالی، پس همیشه برای تمامی امور، خیر دنیا و آخرت را از خداوند طلب کنیم و به او امیدوار باشیم.

وی همچنین به اعمال روز عید قربان اشاره کرد و گفت: از جمله اعمال این روز غسل است و مستحب مؤکد است که در راه خدا قربانی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برخی ها می گویند پول قربانی را به محرومین بدهیم شاید بهتر باشد نه این گونه است چرا که قربانی کردن اثر خاص خودش را دارد.

امام جمعه تویسرکان افزود: بهتر است همان گونه که سفارش شده است درروز عید قربان، سنت حسنه قربانی کردن انجام شود و قربانی مورد نظر بین محرومین و اقوام توزیع شود.

حجت الاسلام موحدی تأکید کرد: اگر صاحب قربانی خودش آن را بین اقوام توزیع کند، هم صله ارحام انجام شده و دیدارها تازه و هم کینه ها اگر باشد زدوده می شود.

وی با بیان اینکه قربانی کردن گناهان را از بین می برد، نورانیت را در قلب ها ایجاد می کند و سبب قرب الهی می شود، عنوان کرد: در برخی مساجد و محله ها افرادی که به تنهایی توان قربانی کردن ندارند دورهم جمع می شوند، هرشخصی به هر اندازه که می تواند هزینه می کند و با پول های جمع آوری شده به صورت دسته جمعی قربانی می کنند که این اقدام شایسته ای است.

انتهای پیام/پ

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان