آخرین اخبار

31. شهريور 1394 - 8:10   |   کد مطلب: 19577
امروز همزمان با سراسر کشور زنگ جشن شکوفه‌ها در مدرسه شهید سلیمی تویسرکان به صدا درآمد.

به گزارش رودآور، با آغاز صبح امروز سه شنبه و قدم گذاشتن در خیابان، از هر کوچه و خیابانی کلاس اولی هایی را مشاهده می کردیم که دستان پر مهر والدین خود را گرفته و با دعای خیرشان روانه مدرسه می شوند.

نواخته شدن زنگ شکوفه ها در تویسرکان به دست مادر شهید/کلاس اولی ها سلام

مدرسه ای که از آن به عنوان خانه دوم ما یاد می شود و قرار است در آن به تحصیل علم و دانش بپردازند.

و اما امروز زنگ جشن شکوفه ها در مدرسه دخترانه شهید سلیمی تویسرکان توسط مادر شهید سلیمی نواخته شد تا دعای خیر این مادر شهید نیز بدرقه راه فراگرفتن علم و دانش، دانش آموزانی باشد که برای نخستین بار وارد عرصه یادگرفتن می شوند.

 

فریادهای پر از شور، شادی و شفع دانش آموزان در دیگر مدارس شهرستان تویسرکان نیز طنین انداز شد.

آنان آمده بودند و مسئولان مدرسه با گل و شیرینی، اسپند و  رد کردن کلاس اولی ها از زیر قرآن به استقبالشان.

کلاس اولی هایی که در آستنانه بازگشایی مدارس یک روز  زودتر از آغاز سال تحصیلی پا به مدرسه ای می گذارند که سال های بعد از آن به طور قطع به عنوان یک روز به یادماندنی، یاد خواهند کرد.

 

برخی از این دانش آموزان که برای نخستین بار محیط گرم خانه را ترک و روانه محیط کلاس و درس و مدرسه می شوند گاه گاهی اشکی بر روی گونه های معصومه شان فرو می ریخت و مادرنشان را صدا می زدند و مادران نیز با در آغوش گرفتن آنان به تشریح چرایی حضور فرزاندانشان در مدرسه برای تربیت  نسلی با  سواد می پرداختند.

دانش آموزان کلاس اولی امروز با به همراه داشتن گل و شیرینی و نیز برتن کردن لباس های فرم مدرسه حال و هوای دیگری به محیط های آموزشی دادند و برای دقایقی والدین آن ها نیز به همراه آنان در کلاس ها حضور یافتند تا خاطرات روز اول به مدرسه رفتنشان زنده شود.

بغض و گریه، شادی و لبخند به همراه دلشوره برخی از والدین امروز از صحنه هایی بود که در مدارس ابتدایی و آغاز فصلی نو در دانش آموزان کلاس اولی مشاهده می شد.

 

امروز تعدادی از دانش آموزان مقاطع بالاتر نیز در مدرسه بودند تا راه و رسم حضور در مدرسه را همراه با مسئولان مدرسه به کلاس اولی ها نشان دهند و گاهاً اگر کلاس اولی پیدا می شد که نگران دوری از والدین خود بود با لبخند و بوسه به وی می آموختند مدرسه علاوه بر فرا گرفتن علم و دانش محل آموختن مهر و محبت نیز است.

در این بین دانش آموزانی نیز بودند که به عنوان همیاران پلیس نقش مهم خود را به خوبی ایفا کردند.

 

انتهای پیام/پ

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان