آخرین اخبار

13. مهر 1394 - 19:54   |   کد مطلب: 19672
رییس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی 'دا' (مادر) از امروز دوشنبه در روستای توانه بخش زرین دشت نهاوند آغاز شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، سعید کولیوندافزود: به مناسبت گرامیداشت مقام شامخ زن و روز روستا مقرر شد که در هر یک از استانها در دورترین و محروم ترین روستای بالای یک هزار نفر جمعیت جشنواره ای فرهنگی و ورزشی برگزار شود.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری چندین نشست در نهایت روستای 'توانه' بخش زرین دشت نهاوند به عنوان محروم ترین روستای استان انتخاب شد.
وی گفت: در این جشنواره فرهنگی ورزشی که از امروز آغاز به کار کرد روستاییان دستافرینه ها و تولیدات خود را در بخش صنایع دستی و کشاورزی به نمایش گذاشتند.
رییس اداره ورزش و جوانان نهاوند افزود: همچنین در این نمایشگاه غرفه های صنایع دستی برای به نمایش گذاشتن هنرهای دستی زنان روستا دایر شده و مکان هایی برای پخت نان و غذای محلی پیش بینی شده است.
کولیوند با ذکر اینکه فدراسیون ورزش های روستایی و بومی محلی از حامیان این جشنواره بوده است بیان کرد: در حاشیه این نمایشگاه مسابقات ورزشی از جمله طناب کشی با هدف ایجاد شادی و نشاط در روستا برگزار شد.
وی افزود: در اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی دا (مادر) از یک مادر مسن بالای 70 سال تقدیر به عمل آمده همچنین برنامه هایی نظیر سرود بانوان ناشنوا، اجرای دکلمه و تئاتر برگزار می شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان