آخرین اخبار

15. مهر 1394 - 20:06   |   کد مطلب: 19708
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
‌ ارائه خدمات بیمه‌ای موجب کاهش نرخ نا باروری می‌شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نرخ نا باروری در کشور 22 درصد است، گفت: زیر پوشش قرار گرفتن زوجین نابارور و ارائه خدمات بیمه سلامت موجب کاهش نرخ ناباروری در کشور می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین عرفانی در نشست هم‌اندیشی جمعیت، فرصت‌ها و چالش‌ها اظهارداشت: هم اکنون نرخ باروری 1.8 است که اگر بخواهیم این میزان را به 2.1 برسانیم باید بر اساس نرخ باروری 10 درصد سن ازدواج را پایین آوریم.

 وی با بیان اینکه هم اکنون در استان از پنج واقعه ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد، گفت: برای افزایش نرخ باروری باید نرخ طلاق 10 درصد کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اوایل دهه 80 نرخ باروری به 2.1  رسید که در آن برهه توجه  اساسی به این موضوع نشد و اگر امروز  مجدد رفتار افراطی و تفریطی در پیش بگیریم جامعه با معضلاتی جبران ناپذیر مواجه می‌شود.

عرفانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت در سال 93 گفت: در این سیاست کاهش و افزایش مطلق جمعیت مورد توجه نیست بلکه پویایی، بالندگی جوانی جمعیت مورد توجه است.

وی افزود: طرح افزایش نرخ باروری همدان مطابق با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است که با اجرای این طرح شاهد افزایش جمعیت در 6 ماهه 94 نسبت به 6 ماه  93 هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان اینکه با اجرای  این طرح یک میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می شود ، گفت: با ادامه این روند رشد جمعیتی در دهه‌های آینده به 120 تا 150 میلیون نفر می رسد.

عرفانی افزود: در دهه 60 شرایط اقتضا می‌کرد که برنامه ها در راستای کاهش  و کنترل باروری باشد اما امروز باید در جهت کنترل و مدیریت حساب شده جمعیت حرکت کنیم.

 وی با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیر و کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال و مادران باردار گفت: پوشش واکسیناسیون از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان