آخرین اخبار

21. مهر 1394 - 23:50   |   کد مطلب: 19786

به گزارش رودآور به نقل از  امروزه با ماشینی شدن زندگی و پیشرفت تکنولوژی، بشر بیشتر در معرض بیماری های مختلف که حتی خیلی از آنها در گذشته وجود نداشته است، قرار دارد. به دلیل خوردن بیشتر غذاهای کنسروی و آماده به دلیل کمبود وقت، آلوده شدن مواد غذایی، کاهش تحرک و... . پس از مدت زمانی، مسئله سلامتی به صورت معضل درخواهد آمد. و در این صورت اگر از قرص برای سلامتی خود استفاده نکنید، بدن شما روز به روز به سمت بیماری پیش خواهد رفت و در وضعیت خطرناکی قرار خواهد گرفت. در این مقاله دکتر آز مواردی را پیشنهاد کرده است که برای سلامتی باید به آنها توجه کرد:

فشار خون :

بسیاری از خانمها بر این عقیده اند که فشار خوم بالا و بیماریهای قلبی مخصوص آقایان است و خانمها هیچوقت به آن دچار نمی شوند. در مورد بیماریهای قلبی جالب است بدانید که اولین عامل مرگ و میر زنان در آمریکا بیماریهای قلبی است. 

پنج عامل مهم سلامتی که به آن توجه نمی کنید!

فشار خون جزو بیماریهای خاموش است و زمانی علائم خود را نشان می دهد که به بسیاری از ارگانها آسیب زده باشد. خوشبختانه، اندازه گیری فشارخون بسیار آسان است و باید در همه وعده هایی که با پزشک خود قرار دارید؛ چک شود. اگر فشار خون خود را در سال گذشته چک نکرده اید، زمان آن است که برای چک کردن آن با پزشک خود قرار بگذارید.

 زیاد نشستن:

در ظاهر شاید مقوله نشستن خیلی مهم به نظر نیاید، ولی در واقعیت به دلیل اینکه شما بیشترین ساعات روز را در حالت نشسته هستید، در سلامتی شما موثر است.

پنج عامل مهم سلامتی که به آن توجه نمی کنید!

بیشتر مردم بیش از یک سوم روز خود را در حالت نشسته می گذرانند؛ در حال تماشا کردن تلویزیون، رانندگی، نشستن پشت میز در محل کار، و.... . نشستن زیادی بدن شما را در وضعیتهای مختلفی از سلامتی قرار می دهد که ممکن است منجر به آسیبهای جبران ناپذیر بیانجامد. پس در هنگام کار یا هر زمان دیگر که نشسته اید حتما هر چند دقیقه یکبار راه بروید و مدت زمان زیاد پشت سر هم ننشینید.

 کم آبی بدن:

بر خلاف گرسنگی، کمبود آب در بدن کاملا پنهان و آرام در بدن آسیب ایجاد می کند. در ماههای گرم سال، بدن شما مایعات بیشتری نسبت به ماههای سرد سال از دست می دهد، و شما چاره ای جز جبران این کمبود ندارید. 

پنج عامل مهم سلامتی که به آن توجه نمی کنید!

در روزهای سرد نوشیدن یک فنجان قهوه همراه با صبحانه کار ساده و خوشایندی به نظر می رسد و شما در طول روز فراموش می کنید که باز هم مایعات بنوشید. اما پس از گذشت مدتی، این کمبود آب در بدنتان مشکلاتی را برای کلیه، به وجود می آورد. همچنین موجب ایجاد حس خستگی و افسردگی هم می شود. کم آبی در حالت شدید موجب ایجاد حالت اورژانس در بدن می شود و سریعا نیاز به رسیدگی جدی دارد. همیشه به رنگ ادرار خود توجه کنید؛ باید زرد کاملا روشن باشد.

 سرطان روده:

سرطان روده سومین عامل مرگ و میر در زنان در دنیا است. اما بسیاری افراد در مورد کلنوسکوپی کاهلی می کنند زیرا کار سخت و دردناکی است. سرطان روده در بسیاری از موارد قابل پیش گیری است، اما به شرط اینکه شما زود متوجه وجود این بیماری بشوید. خوشبختانه راههای زیادی برای تشخیص آن وجود دارد که یکی از آنها کلونوسکوپی است. همچنین با در میان گذاشتن علائم دیگر به پزشک خود هم می توانید ازابتلا به این بیماری آگاه شوید.

افسردگی:

سالانه بالغ بر چندین میلیون نفر در دنیا دچار افسردگی می شوند، اما بیشتر آنهامتوجه این بیماری نمی شوند یا آن را جدی نمی گیرند.زیرا آنها علائم این بیماری را نادیده می گیرند و متوجه نیستند که این بیماری مشکلاتی را به وجود خواهد آورد که به آنها شدیدا آسیب خواهد رساند.

پنج عامل مهم سلامتی که به آن توجه نمی کنید!

افسردگی مشکلاتی از قبیل: اختلال در تمرکز، خستگی مفرط، اختلال در خواب، اختلال در اشتها و بسیاری مشکلات دیگر را به وجود می آوردو زمانی این افسردگی را می توانید از بین ببیرد که به درمان جدی آن بپردازید. درمانی که هم به روانپزشک مراجعه کنید و درمان دارویی بگیرید و هم به روان درمانگر مراجعه کنید و از جاسات روان درمانی بهره ببرید. اگر احساس می کنید افسرده هستید هر چه زودتر به پزشک خود مرجعه کنید وتا اقسردگی شمت عمیق نشده است، به درمان آن بپردازید. 

مترجم:النازعلیزاده - خانواده ایرانی

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان