آخرین اخبار

23. مهر 1394 - 19:47   |   کد مطلب: 19822
با توجه به افزایش رای موافق در تصویب طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، سوال این است که مگر می شود کسی که با کلیات یک امر مخالف است با جزئیاتش موافقت کند.

به گزارش رودآور به نقل از ۸دی، دیروز پس از تصویب برجام لطیفه ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد تحت این عنوان که در مجلس ما حداقل ۲۰ دنفر وجود دارند که به کلیات یک طرح رای مخالف می دهند اما همان نمایندگان به جزئیات این طرح (اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام) رای موافق می دهند. سوال این است مگر می شود کسی که با کلیات یک امر مخالف است با جزئیاتش موافقت کند.

این تغییر رای می تواند در دو صورت انجام پذیرد. حالت اول این است که در هنگام بررسی جزئیات در مجلس نمایندگان مخالف در اثر شنیدن نطق موافقین نظرشان تغییر کرده باشد که البته بعید است زیرا دیروز در مجلس اتفاقی شگرف افتاد و یکی از مهمترین طرح های تاریخ انقلاب در عرض ۲۰ دقیقه تصویب شد و اصلا فرصتی برای تامل در باب چرخش نظر مخالفین نبود.
اما حالت دوم که بسیار محتمل می باشد ، لابی کردن یا به قول رئیس مجلس همراهی کردن است که بسیار محتمل می باشد. اما آنچه خطرناک است و در مجالی دیگر باید حتمی به آن پرداخته شود این دست بدعت گذاری هاست که ضرر و زیان آن هویت اسلامی قانونگذاری در مجلس را خدشه دار می کند.
فقها برای اعلام حکمی شرعی در خصوص رفتار یک فرد زمین و زمان را به هم می دوزند و کنکاش می کنند و اصلا حب و بغض را در آن راه نمی دهند و با کسی تعارف ندارند، اصلا تا کنون شنیده اید فقیهی برای حفظ احترام فقیهی دیگر رای و حکم شرعی خود را باطل کرده یا تغییر دهد، هرگز یک فقیه عادل این کار را انجام نمی دهد چون سرنوشت یک فرد ممکن است در اثر اشتباه او تغییر کند و منحرف گردد.
حال چه شده است که برای تصمیم گیری و اعلام حکمی قانونی که سرنوشت میلیون ها انسان را تحت تاثیر قرار می دهد ، نمایندگان مجلس ما به طرفه العینی رای خود را بر می گردانند ، مگر رای شان را از روی هوا برانگیخته اند که حال اینچنین ساده به باد می دهندش!!

انتهای خبر/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان