آخرین اخبار

5. آبان 1394 - 12:06   |   کد مطلب: 19952
فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه باید شتاب دهی به روند اجرایی طرح های عمرانی تویسرکان از مهمترین اولویت های مسئولان باشد، گفت: در سال جاری اعتبارات عمرانی شهرستان تویسرکان در مجموع 126 میلیارد و 899 میلیون ریال است.

به گزارش رودآور، «حبیب مومیوند» امروز، در کمیته برنامه ریزی تویسرکان گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات مالی مناسبی در راستای شتاب دهی به روند طرح های عمرانی تویسرکان مد نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات عمرانی شهرستان تویسرکان در مجموع   126 میلیارد و 899 میلیون ریال است، اظهار کرد: از این مقدار 54 میلیارد و 873 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و 72 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه متوسط تخصیصی اعتبارات سال گذشته، 60 درصد بوده است، افزود: عمده اعتبارات عمرانی در حدود 80 درصد متمرکز در دستگاه های ملی است و کمتر از 20 درصد از اعتبارات استان و ماده 180 است.

مومیوند دلیل کاهش میزان اعتبارات عمرانی شهرستان تویسرکان در سال جاری را دیده شدن بخشی از اعتبارات مربوط به شهرستان از محل ماده 180 در مجموع اعتبارات استانی عنوان کرد.

 فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در سال جاری جشن گازرسانی به تمامی روستاهای شرستان تویسرکان گرفته می شود، بیان کرد: دام پزشکی تویسرکان از نظر عملکرد ارزیابی در استان رتبه نخست را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در این بخش از نظر دام رتبه سوم استان را تویسرکان در دست دارد، با این وجود با توجه به میزان اعتبارات تخصیص داده شده در رتبه ششم استان در این بخش هستیم و می طلب مسئولان ذی صلاح این مورد را بررسی کنند.

فرماندار تویسرکان سد سرابی، مجتمع های آبرسانی روستایی و تکمیل تأسیسات پایین دستی سد سرابی، مجموعه آبیاری های تحت فشار و تکمیل بیمارستان 152 تختخوابه قائم(عج) را از جمله پروژه هایی نام برد که از اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان بهره مند می شود.

مومیوند از انعقاد قرارداد تکمیل تأسیسات پایین دستی و تصفیه خانه آب سد سرابی به روش b.o.t خبر داد و تصریح کرد: همچنین توسعه پکیج کنونی تصفیه آب سد سرابی و تکمیل تصفیه انه فاضلاب شهرستان نیز جز برنامه های اجرایی امسال است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه های راه و شهرسازی در تویسرکان، تا پایان امسال محور جاده تویسرکان ـ کنگاور تا سه راهی شهر فرسفج و آسفالت محور تویسرکان ـ جوکار بجز گردنه خیر آباد آسفالت شوند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به آسفالت راه روستایی قلعه بختیار و قلی لاله علیا تا پایان سال، گفت: بدین ترتیب تمامی راه های روستایی شهرستان آسفالت می شوند.

مومیوند در ادامه از افتتاح سه مجتمع آبرسانی روستایی، نوسازی مدارس، افتتاح مدرسه شهرک قائم، بهره برداری از چندین طرح آبرسانی آشامیدنی و بخش آبخیز داری و نیز تکمیل جاده کمربندی شهر از محل اعتبارات ملی و استانی خبرداد که در دستور کار قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: تکمیل پروژه های نیمه کاره بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی اولویت اصلی دولت است و می طلب مسئولان در راستای تخصیص و جذب اعتبارات ملی و استانی تلاش مضاعفی داشته باشند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به کنترل تورم و کاهش آن از 40 درصد به 15 درصد، تشریح کرد: کاهش تورم در حقیقت به معنای توقف رشد قیمت ها در کالاها واجناس مختلف نیست، این کاهش تورم را می توان در روند رشد قیمت ها به خوبی مشاهده کرد به طوری که روند رشد قیمت ها تا حدود خوبی، مناسبتر شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان