آخرین اخبار

26. آبان 1394 - 22:52   |   کد مطلب: 20352
اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان در نشستی چهارساعته مشکلات را موردبررسی قرار داد که طولانی شدن روند صدور پروانه کسب و ایمن نبودن بازار همدان اصلی ترین مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگار مهر، اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان شامگاه دوشنبه برگزار و مشکلات اصناف موردبحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره اصناف  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در این نشست بابیان اینکه روند صدور پروانه کسب در استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشور طولانی‌تر است، گفت: استان همدان دارای بدترین شاخص‌ها در مدت‌زمان تشکیل پروانه و صدور پروانه کسب است.

مجید  زرین دلاور بابیان اینکه متأسفانه روند صدور پروانه کسب از نیمه دوم سال گذشته مشکل‌تر شده و شاخص همدان در کشور در این حوزه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: قانون حداکثر سه ماه را برای صدور پروانه کسب در نظر گرفته است.

وضعیت نامناسب همدان در نصب صندوق‌های مکانیزه فروش نسبت به سایر استان‌ها

وی با تأکید بر اینکه روند صدور پروانه کسب در همدان راضی‌کننده نیست، از وضعیت نامناسب همدان در نصب صندوق‌های مکانیزه فروش نسبت به سایر استان‌ها خبر داد و عنوان کرد: درصورتی‌که واحدهای مشمول نصب این دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام ندهند جریمه خواهند شد.

وی بابیان اینکه استان همدان درزمینهٔ شناسایی واحدهای صنفی فاقد پرونده نیز وضعیت مطلوبی در کشور ندارد، ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان و مالیات باید هزینه‌های واحدهای فاقد پروانه کسب را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

رئیس مجمع خیرین ازدواج همدان نیز در این نشست از  تشکیل مجمع خیرین ازدواج زیر نظر وزارت ورزش و جوانان خبر داد و اظهار کرد: افراد به‌صورت داوطلبی در این مجمع فعالیت می‌کنند.

داوود سبزواری بابیان اینکه اقدامات این مجمع با بهزیستی و کمیته امداد متفاوت است، افزود: در این مجمع علاوه بر حمایت‌های مادی اقدامات مشاوره‌ای و معنوی نیز صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه تنها به دنبال حمایت مالی نیستیم و اتحادیه‌هایی که می‌توانند کمک کنند و لوازم موردنیاز زندگی را باقیمت مناسب ارائه دهند در مجمع شرکت می‌کنند، عنوان کرد: باید از جوانان حمایت کنیم.

بخشی قابل‌توجهی از اشتغال جامعه بر دوش اصناف است

مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان همدان نیز در این نشست بابیان اینکه بخشی قابل‌توجهی از اشتغال جامعه بر دوش اصناف است، عنوان کرد: در حال حاضر فرآیند آزمون فنی و حرفه‌ای که منجر به صدور پروانه کسب می‌شود، کوتاه‌تر شده است.

سید اکبر حسینی گفت: به اصناف پیشنهادشده تا برای تربیت نیروی کار در زمان پیک کاری با همکاری فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برگزار کند.

مدیرکل پست استان همدان نیز در این نشست از همکاری نکردن شرکت مخابرات برای تطبیق شماره تلفن با کد پستی خبر داد و گفت: امروزه پست تنها به مرسولات فیزیکی محدود نمی‌شود.

آدرس نشانی استاندارد ایرانی تعریف و تمام آدرس‌ها به یونیکد تبدیل می‌شوند

حمید بهنامی با اشاره به اینکه پست در دنیای امروز مقوله سه وجهی شامل مالی، فیزیکی و الکترونیکی شده است، عنوان کرد: در مأموریت جدید آدرس نشانی استاندارد ایرانی تعریف و تمام آدرس‌ها به یونیکد تبدیل می‌شوند.

وی بابیان اینکه با اختصاص یک کد ده‌رقمی آدرس تشریحی حذف خواهد شد، ادامه داد: با اعلام این کد پستی مکان و هویت هر شخص مشخص‌شده و دستگاه‌های امدادرسان نیز با استفاده از این کد در اسرع وقت به مکان موردنظر خواهند رسید.

 بهنامی با اشاره به اینکه این شیوه در حال حاضر در دو کشور دنیا اجرا می‌شود، عنوان کرد: ایران به‌عنوان سومین کشور در دنیا به دنبال اجرای این طرح بوده که هفت سال نیز طول خواهد کشید.

وی بابیان اینکه  تجارت الکترونیک بحث جدیدی است که در دنیا راه افتاده و مردم خرید خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند، گفت: در تجارت الکترونیک کالای مبادله شده باید نماد اعتماد الکترونیک از سازمان صنعت و معدن و تجارت داشته و جنس اصلی تحویل خریدار شود.

کد پستی واقعی در اختیار مشاوران املاک و مشتریان قرار می‌گیرد 

بهنامی در ادامه از آمادگی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه معاملات املاک خبر داد و بابیان اینکه کد پستی واقعی در اختیار مشاوران املاک و مشتریان قرار می‌گیرد  تا از مشکلات حقوقی آینده جلوگیری شود، عنوان کرد: در شهر همدان شرکت مخابرات  برای تطبیق شماره تلفن با کد پستی همکاری ندارد که امیدواریم این مسئله رفع شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان نیز در این نشست بابیان اینکه اقتصاد جامعه با بازار و اصناف گره‌خورده است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از دیدگاه‌های بازار استفاده کرد.

کیانوش بهرهی با بیان اینکه در کنار بازار اسلامی به بازار عملی نیاز داریم، افزود: دانشگاه علمی تقاضا محور است.

وی با بیان اینکه امروز همه به دنبال مدرک تحصیلی هستند، ادامه داد: مدرک باید مشکلات جامعه را حل کند.

دانشگاه علمی کاربردی در استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشور عقب مانده است

بهرهی با تأکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی در استان همدان نسبت به سایر استان‌های کشور عقب مانده است، عنوان کرد: بسیاری از نهادهای دولتی می توانند دانشگاه علمی کابردی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امکان ایجاد دانشگاه علمی کاربردی حوزه اصناف در تقویت این مرکز موثر است، گفت: این مرکز می‌تواند  بخشی از نیازهای علمی اصناف را حل کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان با اشاره به اینکه مدرک این دانشگاه معتبر بوده و توسط وزارت علوم صادر می‌شود، اظهار کرد: با مدارک این دانشگاه امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در سایر دانشگاه‌ها وجود دارد.

بهرهی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کابردی اصناف همدان نخستین مرکز استان در غرب کشور خواهد شد، عنوان کرد: این مرکز تأثیر در توسعه علمی اصناف موثر خواهد بود.

مسئول امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق همدان نیز در این نشست با بیان اینکه در بازار مظفریه و بخش کبوتر فروش وضعیت نامناسبی در خصوص تأسیسات برقی  برقرار است، گفت: احتمال بروز هر گونه حادثه‌ای در این بخش وجود دارد.

در بازار همدان وسائل آتش‌زدا در کنار لوازم اندازه‌گیری برق قرار گرفته است

مجید حاتمی به بازدید انجام شده از بازار همدان اشاره کرد و با بیان اینکه در بازار همدان وسائل آتش‌زدا در کنار لوازم اندازه‌گیری برق قرار گرفته که منجر به ایجاد برخی از آتش سوزی‌ها خواهد شد، گفت: در بازار مظفریه و بخش کبوتر فروش‌ها وضعیت نامناسبی برقرار است و باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنفی به طور خودسرانه نسبت به تغییر فیوز اقدام کرد ه اند، عنوان کرد:  اگر متقاضی و مشترکی انشعاب خریداری کرده و کفاف نیاز او را نمی‌دهد باید به اداره برق مراجعه و درخواست اصلاح انشعاب خود را ارائه دهد.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز با بیان اینکه کارهای اجرایی در اتاق اصناف به افراد متخصص واگذار خواهد شد، گفت: اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف به امور اجرایی نخواهند پرداخت و این امور به افراد متخصص سپرده شده است.

حمیدرضا فرسایی‌ با تأکید بر اینکه اتحادیه‌ها در زمان بودجه نویسی باید سهم ۱۵ درصدی آموزش را لحاظ و هرچه زودتر بودجه‌ها را ارائه کنند، گفت: درسال ۹۵ بودجه اتحادیه‌ها از طریق سامانه نرم افزاری تدوین خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه مجوز تأسیس دانشگاه علمی و کابردی اصناف دو سال پیش اخذ شد، عنوان کرد:  مدیریت سابق دانشگاه علمی و کاربردی تمایل چندانی برای راه اندازی این مرکز نداشت.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان