آخرین اخبار

27. آبان 1394 - 22:52   |   کد مطلب: 20367
دبیر هیأت شطرنج تویسرکان به نظر می رسد با تغییر و تحوالات رخ داده در شطرنج و برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات هفتگی این رشته ورزشی، به زودی شاهد رشد و ارتقاء جایگاه شطرنج تویسرکان باشیم.

«محمدگرگین» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به جایگاه دومی شطرنج شهرستان تویسرکان در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حدود دو سال اخیر پیشرفت های خوبی در زمینه شطرنج در رده های سنی مختلف داشتیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته تیم شطرنج تویسرکان در لیگ باشگاهی استان همدان با حضور 34 تیم در جایگاه ششم ایستاد، اظهار کرد: اعضاء تیم تویسرکان متشکل از علیرضا بیات، حلال مالمیر، حمیدمالمیر، محمد گرگین، پیمان سوری و عارف حاجی عزیزی بودند که توانستند عنوان بهترین تیم شهرستانی را نیز به خود اختصاص دهند.

دبیر هیأت شطرنج تویسرکان افزود: امیر اردلانی یکی از شطرنج بازان تویسرکانی است که دو سال پیش در رده سنی زیر هجده سال توانست عنوان سومی استان را به خود اختصاص دهد.

گرگین عنوان کرد: سال گذشته میلاد عبدالمحمدی در رده سنی زیر بیست سال استان در جایگاه نخست ایستاد و در رده پایه در مدارس نیز در تمامی مسابقات مقام آورانی داریم.

وی با تأکید بر اینکه آینده خوبی با تغییر و تحول صورت گرفته در راستای پیشرفت شطرنج تویسرکان پیش بینی می شود، تصریح کرد: پیش از این شطرنج تویسرکان با نبود امکانات همراه بود و حتی مسابقات تنها دو مرتبه در سال برگزار می شد.

دبیر هیأت شطرنج تویسرکان گفت: اما طی برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با مسئولان شهرستانی و استانی مرتبط، تصمیم بر آن است تا مسابقات شطرنج به صورت هفتگی در برنامه های ورزشی شهرستان تویسرکان برای شناسایی استعدادها، تقویت و معرفی شطرنج بازان تویسرکانی گنجانده شود.

گرگین با بیان اینکه دو هفته گذشته نیز مسابقات شطرنج برگزار و جمعه هفته گذشته به دلایلی مسابقات اغو شد، افزود: از این رو جمعه، سی ام آبان ماه جاری ساعت 14 و 30 دقیقه مسابقات آزاد شطرنج در سالن الغدیر تویسرکان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ورودی این مسابقات دو هزار تومان و برای دانش آموزان یک هزار تومان است، عنوان کرد: در پایان این مسابقات به نفرات برتر جوایزی اهدا می شود.

دبیر هیأت شطرنج تویسرکان به مشکلات پیش روی شطرنج تویسرکان نیز اشاره کرد و گفت: تویسرکان از استعدادهای خوبی در زمینه ورزش شطرنج برخوردار است اما با این وجود با مشکلاتی نیز دسته و پنجه نرم می کند.

گرگین، عدم امکانات سخت افزاری از جمله کمبود و یا نبود صندلی، میز، ساعت، مهره و پرینتر را برخی از مشکلات سخت افزاری شطرنج تویسرکان برشمرد.

وی در ادامه به وجود مربیان خوب در سطح شهرستان در رشته ورزشی شطرنج اشاره کرد و گفت: با این وجود استفاده از مربیان استانی نیز می تواند در تقویت، رشد و آموزش حرفه ای شطرنج بازان تویسرکانی اثربخش باشد.

دبیر هیأت شطرنج تویسرکان با بیان اینکه همدان، بالاترین ریتینگ یعنی 2200 است، به اسامی ریتینگ داران تویسرکانی نیز اشاره کرد و گفت: حمیدمالمیر۱۷۸۹، میلادعبدالمحمدی ۱۷۰۲، پیمان سوری ۱۷۰۲، حمیدرضامالمیر۱۵۲۴ و رضارسولی۱۳۵۶ ریتینگ داران تویسرکانی هستند.

به گزارش رودآور، قدرت هر شطرنج باز با امتیازی موسوم به ریتینگ (به انگلیسی: Rating) مشخص می‌شود. این عدد بر اساس بازیهای رسمی انجام شده هر بازیکن تعیین می‌شود و هر سه ماه یکبار توسط فیده منتشر می‌شود، هر یک از فدراسیون‌های ملی نیز ممکن است درجات خاص خود را داشته باشند که در آن کشور مورد پذیرش است. هر چه این عدد بیشتر باشد نشان دهنده آنست که شطرنجباز قویتر است.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان