آخرین اخبار

27. آبان 1394 - 23:11   |   کد مطلب: 20369
رئیس کمیته پیلاتس استان همدان گفت: 40 مربی دارای مدرک معتبر آموزش رشته ورزشی پیلاتس را در این استان عهده دارند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، میثم خلجی اظهار کرد: پیلاتس نوعی آمادگی جسمانی است و بهترین ورزش برای تقویت عضلانی و کاهش عصبانیت، خستگی و استرس به شمار می رود.

وی اضافه کرد: این رشته ورزشی هم اکنون زیرنظر فدراسیون ورزش های همگانی کشور فعالیت دارد و گرایش بانوان به آن بیش از مردان است.
خلجی بیان کرد: ورزش پیلاتس برای تمامی رده های سنی قابل تمرین است و ضعف عضلات را در بانوان برطرف می کند ضمن اینکه در تمامی فعالان این رشته توانایی بدن را بالا می برد.
وی اظهار کرد: این ورزش با تمرکز در تقویت انعطاف، قدرت و تعادل در تمام اندامهای بدن را بالا می برد و بانوان باردار نیز می توانند در این ورزش فعالیت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ورزش پیلاتس طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی در همدان داشته است و توانستیم در اقدامی مناسبت طی ماه های گذشته تعداد مربیان را از هفت نفر به 40 نفر افزایش دهیم.
خلجی با تاکید بر افزایش کمی و کیفی ورزش پیلاتس در سطح استان همدان، افزود: تاکنون بیش از177 نفر موفق به اخذ مدرک آموزش این رشته ورزشی شده اند.
وی، برپایی یکدوره مربیگری درجه سه بانوان؛ برگزاری یکدوره گارگاه استانی تعیین سطح و برگزاری 12 مورد تعیین سطح باشگاهی را از دیگر اقدامات این کمیته ورزشی در سطح استان همدان دانست.
خلجی افزود: پیلاتس به صورت روش تمرینی ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می گیرد و آسیبهای ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می دهد.
وی یادآور شد: حرکات ورزشی در پیلاتس با اجرای تنفس های عمیق و انقباض های عضلانی انجام می گیرد و مکملی مناسب برای سایر ورزش ها و تمرینات ورزشکاران است.
ورزشی پیلاتس که در سال 1920 توسط یوزف پیلاتس پایه گذاری شد و متشکل از ورزش هایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام های بدن دارند، بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد.
این روش تمرینی از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد. 
روش پیلاتس در مجموع به دنبال افزایش قدرت، انعطاف پذیری و کنترل بدن است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان