آخرین اخبار

28. آبان 1394 - 13:51   |   کد مطلب: 20391
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه متوسط تولید زباله در استان به ازای هر نفر 800 گرم در روز است، گفت: ساماندهی و مدیریت محل‌های انباشت زباله شهری و روستایی باید مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا محمدی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کبودراهنگ اظهار داشت: اولویت نخست در زمینه موضوع پسماند و محیط زیست، تبدیل این مهم به دغدغه همگانی است.

وی افزود: در مسئله پسماند، جلب مشارکت‌های عمومی و اهتمام به آموزش عمومی در راستای کاهش تولید زباله از مهمترین اولویت‌ها در بحث مدیریت پسماند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: متوسط تولید زباله در استان همدان به ازای هر نفر 800 گرم در روز است که این میزان در شهرستان کبودراهنگ به بالای یک کیلوگرم می‌رسد در این راستا برنامه‌ریزی برای کاهش تولید پسماند در این شهرستان ضرورت دارد.

وی با اشاره به مشکلات محل دفع پسماند شهرستان کبودراهنگ گفت: ساماندهی وضع موجود در محل‌های انباشت زباله شهری و روستای در شهرهای تابعه از جمله شیرین سو، گل تپه، کبودراهنگ و روستاهای تابعه از اولویت‌های کارگروه پسماند شهرستان کبودراهنگ است.

محمدی بیان کرد: به منظور کاهش آلودگی‌های ناشی از محل دفع زباله شهرستان کبودراهنگ باید اقدامات لازم در زمینه ساماندهی و فنس‌کشی محوطه و محدوده محل‌های دفع پسماند و حفر گودال انجام شود.

وی تأکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ باید بر روند انجام ساماندهی محل‌های انباشت پسماند شهرستان پایش مداوم داشته باشد تا سطح آلودگی کاهش چشمگیری یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با تشریح وظایف ادارات و ارگان‌ها در زمینه پسماند عنوان کرد: مدیریت پسماندهای شهری و نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری‌ها و پسماندهای کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی افزود: همچنین مدیریت پسماندهای بیمارستانی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها است و پسماندهای تولید شده در واحدهای صنعتی نیز باید توسط شرکت شهرک‌های صنعتی سازماندهی شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان