آخرین اخبار

6. آذر 1394 - 13:24   |   کد مطلب: 20486
یک روز دل انگیز با کوهنوردان تویسرکانی
کوهنوردی ورزشی برای تندرستی حتی در فصول سرد
کوهنوردان تویسرکانی صبح امروز به صورت خانوادگی مسیر سرابی تا قله افشار را طی کردند.

به گزارش از رودآور، صبح امروز و در یک روز پاییززی زیبا گروه کوهنوردی فاطمیون تویسرکان در قالب گروه کوهنوردی خانوادگی، برای نیم روز کوهپیمایی کردند.

این کوهنوردان که در بینشان کودکان نیز بودند مسیر صعود قله سارییو، دره خرکشان، تر نادری و در نهایت قله افشار را طی کردند و در غار افشار صبحانه ای به شیرینی یک روز لذت بخش پاییزی در کنار آتش روشن شده و چای داغ داغ خوردند.

آنان در مسیر بازگشت از سرقلا،  باقریه و  چشمه نو پاران عبور کردند و وارد شهر شر شدند. 

آقای فتحی یکی از کوهنوردان تویسرکانی می گوید: گروه کوهنوردیمان زیباتر خواهد شد اگر بیاموزیم: دروغ نگوییم، تهمت نزنیم، مؤدب باشیم، صادق باشیم، انتقاد پذیر باشیم، دیگران را آزار ندهیم، وجدان داشته باشیم، نظافت را رعایت کنیم، از قدرت سوء استفاده نکنیم، پشت سر کسی غیبت نکنیم، به عقاید همدیگر احترام بگذاریم، مسؤلیت اشتباهاتمان را بپذیریم و در مورد دیگران قضاوت و پیش داوری نکنیم.

وی و چند تن از کوهنوردان دیگر به آنانی که به تازگی ورزش مفرح کوهوردی را آغاز کرده اند، درباره اصول کوهنوردی توضیحات لازم را می دهند، اینکه چه نوع تغذیه ای باید داشته باشند، چه وسایلی با خود با همراه بیاورند و چه نکاتی باید در هنگام کوهپیمایی و مصرف تغدیه باید رعایت کنند.

عکس از خانم سوری و محمد مهرزاد؛

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان