آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 14:38   |   کد مطلب: 20655
بدون شک حضور نظامی آمریکا، انگلیس و آلمان در جهت مقابله با روسیه و ایران تعبیر و تفسیر می‌شود اما طرف غربی بداند که فقط مردم سوریه می‌توانند سرنوشت کشور و رئیس جمهوری خود را تعیین کنند.

به گزارش رودآور به نقل از صبح توس، چهار سال از جنگ افروزی و آتش در سوریه می‌گذرد. دولتمردان غربی هدفی جز مداخله و زمینگیر کردن بشار اسد را دنبال نکردند. در این بین رقبای منطقه‌ای اسد نیز با حمایت طرف غربی بیشترین آسیب را به این کشور وارد نمودند. اما سوریه در مقابل تمام این مشکلات سر خم نکرد و بشار اسد با انگیزه تر از همیشه به مبارزه با تروریستها پرداخت. این پایمردی و مقاومت باعث ناکامی دشمنان سوریه شد. خصوصا که اخیراً با ورود مقتدرانه روسیه به جنگ با گروه های مزدوری و بمباران مواضع داعش بیشتر از همیشه این گروه ها به حاشیه رانده شدند.

در این مدت بحران، آمریکا و همپیمانانش به دنبال تغییر بشار اسد و خلع وی از قدرت بودند و از مواضع خود کوتاه هم نمی‌آمدند. اما با تحکیم و تثبیت قدرت اسد و ناکامی محور غربی – عربی در سوریه، به‌تدریج مواضع آنان در حال تغییر است. در آخرین اقدام، پارلمان آلمان و انگلیس که جزو ناتو هم می‌باشند تصویب کردند که به سوریه نیروی نظامی اعزام نمایند. برای اولین بار و در موضع‌گیری کم‌سابقه‌ای، جان کری در حمایت از ارتش سوریه سخن به زبان آورد.

جان کری از امکان همکاری دولت سوریه با مخالفان نظام علیه گروه تروریستی داعش «بدون ترک قدرت از سوی بشار اسد» سخن گفت. او همچنین برای از بین بردن داعش راهکار ارائه کرد و گفت «برای مقابله با داعش، نیروی زمینی سوری - عربی تشکیل شود» و از امکان همکاری دولت سوریه با مخالفان نظام در مقابل گروه تروریستی داعش خبر داد.
این در حالی می‌باشد که کشورهای اردوگاه ضد سوری اعم از کشورهای غربی یا عربی درچهار سال بحران سوریه همواره به مداخله در امور داخلی این کشور پرداخته و سعی کرده‌اند باحمایت از تروریست‌ها حکومت قانونی بشار سد را سرنگون کنند.

به نظر می‌رسد کشورهای غربی از تغییر اسد ناامید شده‌اند و تغییر استراتژی داده‌اند. طرف غربی تحلیل خوبی از وضعیت میدانی سوریه دارد. آنها می‌دانند که دژ محکم سوریه غیر قابل فتح است. بلوک قدرتمند و فعال منطقه با حضور ایران، روسیه و عراق اجازه مداخله‌گری را از محور غربی- عربی – عبری گرفته است. از طرفی شکستهای پی‌درپی داعش در سوریه و عراق باعث شده تا غرب در سیاستهای حمایتی خود از تروریستها دست بکشد.

طی این چهار سال، کشورهای غربی به طور دائم سرنوشت بشار اسد را شرط همکاری در مبارزه با تروریسم بین المللی عنوان می‌کردند و حاضر نبودند تا راهکار مردمی سوریه را بپذیرند. به هر شکل، طی دو ماه حضور نظامی نیروهای روسیه و عملیات هوایی علیه تروریست‌ها، حدود هفت هزار مرکز تروریستی در مناطق مختلف سوریه توسط هواپیماهای روسی نابود شده است و طرف غربی که سالها خود را مدافع مردم و به ظاهر علیه تروریستها مبارزه می‌کرده، پیش از گذشته منفعل شده و دریافته که در سوریه قافیه را به رقبای خود باخته است.

لذا برای این که در این عرصه از رقیب روس خود عقب نماند به چرخش تاکتیکی روی آورده است. از طرفی نیروهای نظامی آلمان و انگلیس قرار است پا به عرصه‌ای بگذارند که طی این چهار سال هیچ خبری از مبارزه با تروریسم نبوده است.

بدون شک حضور نظامی آمریکا، انگلیس و آلمان در جهت مقابله با روسیه و ایران تعبیر و تفسیر می‌شود اما طرف غربی بداند که فقط مردم سوریه می‌توانند سرنوشت کشور و رئیس جمهوری خود را تعیین کنند و روسیه در این مدت زمانی که علیه تروریسم حملاتی داشته است همواره بر حق ملت سوریه برای تعیین سرنوشت کشور خود بدون مداخله خارجی تاکید دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان