آخرین اخبار

25. آذر 1394 - 23:04   |   کد مطلب: 20759
امام جمعه تویسرکان گفت: شهید مفتح به عنوان منادی وحدت حوزه و دانشگاه، پیوند حوزه و دانشگاه را با عقل و درایت گره زد

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» شامگاه امروز، در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید آیت الله دکتر محمد مفتح در مسجد جامع شهر سرکان، گفت: شهید مفتح را منادی و پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی به تبیین ابعاد شخصیتی این روحانی گرانقدر انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: ارتباط تنگانگ حوزه و دانشگاه خواسته شهید مفتح بود که برای رسیدن به این آرمان و آرزوی خود از جان خویش گذشت و به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

امام جمعه تویسرکان افزود: این گونه مراسم ها در شناساندن جایگاه شخصیتی، رفتاری و عملی شهید مفتح در راستای ایجاد زمینه های استوار پیوند حوزه و دانشگاه ارزشمند است.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید مفتح گفت: علم و فرهنگ در دانشگاه و حوزه در صورتی که با یکدیگر ترکیب شوند رشد، توسعه و آبادانی کشور را به دنبال خواهند داشت.

وی عنوان کرد:  نام گذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت آیت الله مفتح، در حقیقت از یادگاری های والا و ارزشمند امام خمینی(ره) است.

فرزند شهید مفتح تصریح کرد: پیوندی که بین حوزه و دانشاه رقم خورده است ضامن بقای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ما است.

به گزارش رودآور، 

شهید آیت‌الله محمد مفتح از جمله شخصیت‌های فعال و مؤثر انقلاب اسلامی ایران بود و از همین رو آماج کینه و حمله استکبار جهانی و ایادی داخلی آن قرار داشت. سرانجام در صبح روز سه‌شنبه 27 آذر 1358 به هنگام ورود به محل کار خود در دانشکده الهیات، به همراه دو پاسدارش توسط گروهک تروریستی فرقان ترور شد و به شهادت رسید. پیکر او روز بعد، از مسجد دانشگاه تهران با حضور انبوه مردم تشییع و به همراه دو پاسدارش در صحن مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد. امام‌خمینی در پیامی که در همان روز به مناسبت شهادت ایشان فرستاد از مقام علمی وی تمجید نمود و اظهار داشت: «امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و قلم او بهر‌ه‌ها برای اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود و امید است از شهادت امثال ایشان بهره‌‌ها بر داریم».

از آثار علمی او می‌توان از کتاب روش اندیشه درعلم منطق؛ حاشیه بر کتاب اسفار ملاصدرا؛ ترجمه تفسیر مجمع‌البیان با همکاری آیت‌الله حسین نوری همدانی و مقالاتی در مجلات دینی مکتب‌ اسلام، مکتب تشیع و معارف جعفری نام برد.

سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح به عنوان روز "وحدت حوزه و دانشگاه" نام گذاری شده است.

عکس از آقای حمیدیان

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان