آخرین اخبار

27. آذر 1394 - 15:39   |   کد مطلب: 20794
امام جمعه تویسرکان گفت: با وجود اینکه دیپلماسی کشور ما که نهایت نرمش را با استکبار داشت، امریکاییان در ظاهر حرف از دوستی می زنند و طرحی را علیه ملت ما در مجلشان تصویب کردند و نگذاشتند مرکب امضاهایشان خشک شود.

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام مرضتی موحدی» در خطبه های نماز جمعه این هفته به طرح تصویب شده در روزهای گذشته مجلس روسیاه امریکا اشاره کرد و گفت: نمایندگان امریکا طرحی را تصویب کردند که برای افرادی که به ایران، سوریه عارق و لبنان و کشورهایی که با ایران هم پیمان هستند، سفر می کنند یا سابق بر این سفر کرده اند، محدودیت هایی ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: امریکاییان می خواهند با این طرح از رفت و آمد گردشگران، تجار و بازرگانان اروپایی و غیر اروپایی به ایران جلوگیری کنند و این همان پنجه فولادین گرگین امریکا است که مقام معظم رهبری فرمودند که در زیر روکش مخملی امریکای جنایتکار پنهان شده است.

مرکب امضای امریکاییان خشک نشده، توطئه کردند

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: با وجود اینکه دیپلماسی کشور ما که نهایت نرمش را با آنان داشت، امریکاییان در ظاهر حرف از دوستی می زنند و نگذاشتند مرکب امضاهایشان خشک شود و چنین برنامه ای را در مجلس روسیاه خود تصویب کردند.

هنوز صدای مرگ بر امریکا بلند است

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: بنابراین مردم ما حق دارند نسبت به امریکا نفرت داشته باشند، امریکایی که از آل سعود روسیاه به عنوان پدر داعش و یک ترویسم بین الملل حمایت می کند، البته از امریکای جنایتکار نباید چیز دیگری انتظار داشت چرا که طبیعی است اگر پدربزرگ ترویسم بخواهد علیه تروریسم برنامه ای طراحی و تصویب کند این گونه عمل می کند.

وی تأکید کرد: در حقیقت مردم ما حق دارند مرگ بر امریکا را بلند فریاد بزنند، مرگ بر امریکا یعنی، امریکایی ها، زیر خاک برای شما بهتر از روی خاک است، چرا که روی خاک بودنتان توطئه و دشمنی و فاجعه علیه بشریت است.

امام جمعه تویسرکان یادآور شد: این همه ترور و جنایت که در دنیا رخ می دهد به ویژه جنایت مزدوران امریکا در نیجریه علیه شیعیان این کشور و مجروح و زحمی کردن رهبر شیعیان آنان همه و همه توسط امریکا طرح ریزی و هدایت می شود.

حجت الاسلام موحدی همچنین به آغاز هفته وحدت در هفته آینده اشاره کرد و گفت: وحدت در اینجا یعنی وحدت با کسانی که قرآن و آیات الهی را قبول دارند و باید بدانیم که عموم اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) اردات دارند و ظالمان اهل بیت را دوست ندارند.

وی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم از اهل بیت(ع)  دفاع کنیم باید اسناد تاریخی و به طور علمی ارائه دهیم تا در فضایی آرام و به دور از هر گونه تفرقه حرف خود را زده باشیم، افزود:وهابیت ملعون مدعی اند که مسلمان هستند اما بویی از مسلمان بودن نبرده اند و اینان راهشان از سنی هایی که اسلام، قرآن واهل بیت(ع) را قبول دارند جدا است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه برخی ها به اشتباه می گویند، مدعی هستند مه ایام ربیع ایم عید نیست و بله ایام محسنیه است، عنوان کرد:  من اینجا اعلام می کنم که در هیچ کجای تاریخ نه از اهل بیت(ع) نقل شده و نه در سیره آنان به چنین ایام ساختگی محسنیه اشاره شده است و مارجع و بزرگان دینی نیز این ایام را رد کرده اند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: ایام محسنیه را بعضی ها ظاهرا برای منفعت خود و با پیروی از نقشه های شوم اسرائیل و امریما اعلام کردند، چرا که این استکبار است که تلاش می کند مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند و همین منجر به جنایات در نیجریه می شود تا بیش از 300 نفر شیعه بی گناه با فجیع ترین وضعیت ظالامانه به خاک و خون کشیده شود.

سکوت امریکا و غرب نسبت به جنایات در نیجریه نشان می دهد آنان حامی ترویست هستند

وی گفت: روسیاهان اروپا و امریکا در قبال این جنایت سکوت کردند در حالی که اگر تنها 30 نفر از خودشان کشته می شدند، چه سر و صدایی به راه می انداختند که کسی تا به حال به خود ندیده است.

جنایات و تفرقه اندازی برای نابودی شیعیان به راه انداخته اند

امام جمعه تویسرکان افزود: امروز استکبار و در رأس آن امریکا و صهیونیست، از شیعه سیلی سختی خورده اند و به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند با شیعه مقابله سخت داشته باشد، بنابراین تمام تلاش خود را گذاشته تا با ایجاد تفرقه و با ارائه چهره ای خشن و غیر منطقی از شیعه، به شیعیان توسط خود مسلمانان ضربه وارد کنند و در این جا مت باید هوشیار بوده و دقت داشته باشیم.

شیعه هراسی در دستور آل سعود خائن است

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: تنها در عربستان 100 شبکه ماهواره ای با چرخش مالی سالانه 10 میلیارد دلار شبانه روز تلاش می کند، شیعه هراسی و برنامه ضد شیعی پخش کند و مسلمانان را نسبت به شیعه بدبین کند.

وی افزود: بعضی از آن هایی که حرف از ایام محسنیه می زنند عجیب است کارشاشان عجیب است لعن به برخی ها را تکرار می کنند اما نسبت به داعشی که به جان، مال و ناموس افتاده و به ویژه به شیعه رحم نمی کند سکوت می کنند و عجیب تر آنکه نسبت به امریکای جنایت کا و اسرائیل غاصب نیز کوت کرده اند و هیچ گونه حساسیتی ندارند.

در سایه وحدت، حقایق و معهارف اسلام مناسبتر تبیین می شود

خطیب نماز جمعه تویسرکان تصریح کرد: این گونه رفتارها به خوبی نشان می دهد که آنان تنها برای تفرقه اندازی به عنوان مزدوران استمبار نقش بازی می کنند.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه ما امروز وظیفه داریم اعلام انزجار از خیانت ها و جنایت های استکبار علیه شیعیان داشته باشیم، افزود: ما باید وحدت و همدلی مان بیشتر شود و در سایه این وحدت حقایق و معارف اهل بیت(ع) به مردمان سراسر دنیا نشان دهیم.

انتخابات با حضور گروه های مختلف و آحاد مردم سبب پویایی و پیشرفت جامعه می شود

وی در ادامه با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان برای حضور در خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: امید آنکه افرادی که توانمندی ها و شرایط لازم را دارند و شرایط دارند برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کنند و مردم نیز با بصیرت به فرد اصلح تر رأی بدهند.

امام جمعه تویسرکان افزود: حضور دواطلبان از تمامی گروه ها علاوه بر ایجاد حس رقابت سالم، نشاط و شادبی، ترقی و پیشرفت را جامعه را به دنبال دارد و امید است انتخابات پرشوری با حضور آحاد مردم جامعه داشته باشیم و تلاش شود نامزدهای انتخاباتی و طرفدارنشان با رعایت اخلاق نبوی پیش رود.

تجلیل از برگزارکنندگان همایش وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام موحدی همچنین سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر محمد مفتح را گرامی داشت و از برگزارکنندگان همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه تجلیل و تقدیر کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان