آخرین اخبار

5. دى 1394 - 23:56   |   کد مطلب: 20907
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: 293 داوطلب نمایندگی برای حضور در دهمین دور انتخابات مجلس شوای اسلامی در ستاد انتخابات این استان و تهران نام نویسی کردند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم الهی تبار روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: نام نویسی از داوطلبان خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور طبق برنامه زمان بندی آغاز شد.

وی اضافه کرد: در زمینه خبرگان رهبری استان همان دارای یک حوزه اصلی و 24 حوزه فرعی بود که در مدت زمان تعیین شده 13 داوطلب نام نویسی کردند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان افزود: شمار داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نسبت به دوره گذشته چهار نفر افزایش یافته است.
وی بیان کرد: با توجه به بسته شدن پرونده نام نویسی از داوطلبان خبرگان رهبری، اسناد و مدارک در اختیار فقهای شورای نگهبان گذاشته شد تا روند بررسی صلاحیت ها در این مجموعه صورت گیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: طبق قانون داوطلبان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی می توانند در زمان تعیین شده نسبت به تغییر حوزه انتخابیه اقدم کنند.
الهی تبار با ذکر اینکه نام نویسی از داوطلبان مجلس از 28 آذر آغاز شد بیان کرد: در مدت زمان تعیین شده 297 داوطلب برای تصاحب 9 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.
وی افزود: با آغاز فرایند نام نویسی از داوطلبان، اعضای هیات های اجرایی خبرگان رهبری مشخص شدند و معتمدان هیات اجرایی با یکسری استثنائات می توانند به عنوان اعضای هیات اجرایی مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته باشند.
وی اضافه کرد: 297 داوطلب نمایندگی مجلس شامل 270 مرد و 27 زن در این دوره از رقابت ها نام نویسی کردند که در مجموع نسبت به دوره گذشته 117.5 درصد افزایش داشته است.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: در حوزه همدان و فامنین 83 نفر، حوزه ملایر 72 نفر، بهار و کبودرآهنگ 39 نفر، نهاوند 29 نفر، تویسرکان 27 نفر، رزن 26 نفر و در حوزه انتخابیه اسدآباد 21 نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.
الهی تبار افزود: شمار داوطلبان نمایندگی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین 112.8 درصد، ملایر 177 درصد، بهار و کبودرآهنگ 225 درصد، نهاوند 61 درصد، رزن 271 درصد و اسدآباد 162 درصد نسبت به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش یافته و تنها در حوزه انتخابیه تویسرکان شاهد افزایشی نبوده ایم.
وی یادذآوری کرد: در نهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی 137 نفر برای حضور در مجلس داوطلب شدند که پنج زن تنها از حوزه انتخابیه همدان و فامنین در این دور حضور یافتند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان از افزایش 440 درصد مشارکت بانوان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: شمار بانوان داوطلبان نمایندگی از پنج نفر در دوره نهم انتخابات به 27 نفر در دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی رسیده است.
الهی تبار اضافه کرد: شمار داوطلبان مرد نیز با 104.5 درصد افزایش از 132 نامزد به 270 داوطلب نمایندگی در این دوره افزایش یافته است.
وی گفت: از نظر جنسیت 90.9 درصد داوطلبان دهمین دور نماینگی مجلس شورای اسلامی را آقایان و 9.1 درصد را بانوان تشکیل می دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان افزود: گروه سنی 30 تا 35 سال و 46 تا 50 سال به ترتیب با 67 و 58 داوطلب 22.6 درصد و 19.5 درصد از مجموع داوطلبان را به خود اختصاص دادند.
الهی تبار در ارتباط با تحصیلات داوطلبان نیز بیان کرد: 228 نفر معادل 76.8 درصد مجموع داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس، 46 نفر معادل 15.5 درصد دکترا، 12 نفر معادل چهار درصد لیسانس و 11 نفر معادل 3.7 درصد حوزوی هستند.
وی همچنین در خصوص شغل داوطلبان بیان کرد: 153 داوطلب نمایندگی کارمند، 48 داوطلب استاد دانشگاه، 26 داوطلب بازنشسته، 22 داوطلب مشاغل آزاد، 15 داوطلب پزشک ، 10 داوطلب وکیل و قاضی دادگستری، 16 داوطلب دارای سابقه نمایندگی مجلس و هفت داوطلب سایر مشاغل هستند.
وی گفت: تمامی فعالیت نمایندگان احتمالی در فضای مجازی و عمومی از یکسال گذشته تاکنون رصد شده و در تمامی مراحل رسیدگی به صلاحیت ها این تخلفات مد نظر قرار می گیرد.
استان همدان با یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و 9 کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان