آخرین اخبار

22. دى 1394 - 23:58   |   کد مطلب: 21065
در پژوهشگاه انگور دانشگاه ملایر برگزار شد؛
نشست مشترک پژوهشگران وزارت جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی کشور
نشست مشترک پژوهشگران وزارت جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی کشور در پژوهشگاه انگور و کشمش دانشگاه ملایر برگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمید نوری بعدازظهر امروز در نشست مدیران و پژوهشگران وزارت جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی کشور در پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، با اشاره به اهمیت تجمیع اطلاعات پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف کشور اظهار داشت: ایجاد بانک اطلاعات جامع از متخصصان و تحقیقات کاربردی آنها و تجمیع و یکپارچه‌سازی داده‌های تحقیقاتی کل کشور یکی از اموری است که گروه‌های مختلف آموزشی در پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به آن می‌پردازند.

وی نقش انگور را در اقتصاد مقاومتی استراتژیک خواند و گفت: در شرایط اقتصادی امروز، تمرکز مالی بودجه‌های تحقیقاتی امری ضروری است و لازمه آن تمرکز اطلاعات تحقیقاتی و ایجاد بانک علمی است.

نوری تصریح کرد: با بررسی آزمایشگاه‌های سراسر کشور و تعیین اهداف کاربردی و مورد نیاز بخش خصوصی و در نهایت تعیین اولویت‌ها، می‌توان منابع مالی را به دقت و به دور از تکرار به محققان برتر پژوهشکده‌های وزارت جهاد در سراسر کشور اختصاص داد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی این جلسه این است که یک بانک اطلاعاتی انسانی- تخصصی تشکیل شود تا بدانیم که محققان ما در حال حاضر به چه تحقیقاتی می‌پردازند و برای آینده چه برنامه‌هایی دارند.

سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر همکاری دو وزارت جهاد کشاورزی و علوم، تحقیقات و فناوری را خوب توصیف کرد و گفت: نیاز به تشکیل یک کمیته علمی متشکل از اساتید، متخصصان اجرایی و تحقیقاتی جهاد کشاورزی و کشاورزان با تجربه احساس می‌شود که هر کار تحقیقاتی در کشور، در صورت صلاحدید و تایید این کمیته و کارگروه‌های تخصصی آن انجام پذیرد.

نوری بر تشکیل کارگروههای تخصصی تاکید کرد و گفت: این کارگروه‌ها باید به صورت تخصصی موضوعات را با زمانبندی معین پیگیری کرده و به نتایج کاربردی برسانند. نواقص موجود باید رفع شوند و این همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و انجمن خشکبار ایران و بخشهای خصوصی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان