آخرین اخبار

23. دى 1394 - 15:47   |   کد مطلب: 21070
جوان خلاق تویسرکانی از رونمایی از نرم افزار "پلاک" که شامل اطلاعات جامعی از تمامی شهدای تویسرکان است خبر داد و گفت: نرم افزارهای بسیاری را می توان با هزینه های بسیار پایین تر نسبت به شهرهای بزرگ طراحی کرد، اما عدم حمایت مالی مانعی برای پیشرفت طراحان بومی است.

به گزارش خبرنگار رودآور، در شهرستان تویسرکان کم نیستند جوانانی که برای دل خود از وقت، سرمایه و جوانی که برای رسیدن می گذرند تا بخشی از شهرستان تویسرکان را به طرق مختلف به دیگر همشهریان و مردم سایر نقاط معرفی کنند.

گاهی معرفی شهرستان نیاز به یک سایت دارد، گاهی دیگر به وبلاگ و گاهی می شود تویسرکان این پایتخت گردوی کشور را در قالب مستند و بهر بردن از سایر رسانه ها به دیگران معرفی کرد، تویسرکان با برخورادری از 22 اثر تاریخی و فرهنگی، که 67 اثرآن به ثبت ملی رسیده است و از این حیث بعد از همدان رتبه دوم  استان را داراست ظرفیت های گردشگری بالایی دارد.

و اما در این بین هستند جوانانی که با استفاده از تخصص خود به معرفی هرچه بیشتر این شهرستان پرداخته اند.

حمید بیاتی متولد61دانشجو وکارشناسی کامپیوترگرایش طراحی نرم افزار وبرنامه نویسی  است وی مدتی در رشت و شیراز به عنوان برنامه نویس وطراح مشغول به کار بوده است.

وی  در حال حاضر به صورت رسمی دو نرم افزار به نام های محسنین وحیقوق نبی(ع) را طراحی کرده که در نرم محسنین زندگی نامه 14 معصوم به طور کامل میده از کودکی تا شهادت این امامان معصوم(ع) شرح داده شده است.

این جوان با ذوق تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، می گوید: دومین نرم افزارطراحی شده برای اداره اوقاف این شهرستان است که نسخه اول آن در سال گذشته به اداره تحویل داده شد و نسخه دوم آن در ماه مبارک رمضان امسال.

بیاتی با بیان اینکه هر دو نرم افزار بر پایه نرم افزارهای زیارتی برای گوشی ها و تبلت اندروید و حتی کامپیوتر  می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: در حدود دو سال با همکاری خواهرم اقداماتی از قبیل تکمیل اطلاعات و گرفتن عکس های مربوطه و سایر امور اجرایی نرم افزار را پیگیری کردیم که خوشبختانه مورود توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به بخش هایی از نرم افزار حیقوق نبی(ع)، افزود: در این نرم افزار چند سطری به معرفی معرفی شهرستان تویسرکان پرداخته شده است.

این جوان تویسرکانی تصریح کرد: معرفی تمام امامزاده ها، بقعه ها، زیارتگاه ها ونظرگاه های شهرستان همراه با عکس هایی از خیلی قدیم تا امروز ونقشه آفلاین، معرفی بزرگان وزندگی نامه این بزرگان همراه با عکس ونقشه، معرفی مساجد تاریخی شهرستان همراه باعکس و نقشه از قدیم تا جدید بخشی از این نرم افزار است.

بیاتی عنوان کرد: همچنین در این نرم افزار ادعیه ها ودعاها آنلاین و آفلاین و نیز شماره تماس خادمین امامزاده ها و بقاع متبرکه موجود است.

وی افزود: برای طراحی نرم افزار حیقوق(ع) دوستانی از جمله حاج آقا فوزی تویسرکانی و فرهنگ گلشايیان ما را یاری رساندند و همچنین برای تهیه عکس های قدیمی، دوستانی در در اداره اوقاف تویسرکان و حتی از قم، مشهد و یزد هم کمک گرفته شد.

طراح نرم افزار جوان تویسرکانی در ادامه با اشاره به سختی ها و مشکلات موجود برای طراحی نرم افزار حیقوق نبی(ع) گفت: برای تولید این نرم افزار یکی از دغدغه های اصلی ما نبود خودور برای رفتن در محل های مورد نظر برای عکاسی  تحقیقات بود.

بیاتی بیان کرد: گاهی هم برخی از اهالی بعضی از روستاها با وجود ارائه مدارک موجود از اوقاف برای عکسبرداری از عکاسی کردن ما ناراحت می شدند و ما مجبور به صرف زمان بیشتری برای چرایی کار خود بودیم و البته بسیاری از اهالی نیز از ما استقبال ویژه ای داشتند.

وی یادآور شد: هزینه هایی که برای تهیه تصاویر و تحقیقات صرف شد به نسبت بالا بود و با وجود قول مساعد یکی از دانشگاه ها مبنی بر تقبل بخشی از هزینه در ابتدای کار، در عمل هیچ گونه کمک مالی برای تهیه نرم افزار به ما نشد.

این جوان موفق تویسرکانی همچنین از طراحی نرم افزار پلاک با محوریت معرفی شهدای تویسرکان خبر داد و گفت: در این نرم افزار علا.ه بر معرفی شهدای تویسرکان، زندگی نامه و وصیت نامه های آنان نیز به طور خلاصه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

بیاتی تصریح کرد: نرم افزار پلاک دارای آیکن های کتابخانه الکترونیکی که شامل قرآن، احادیث، نهج البلاغه و مفاتیح الجنان است و با برخورداری از دارای صدای پیش زمینه جلوه ای خاص به خود گرفته و نیز دعاها به صورت آفلاین در دسترس است.

وی با بیان اینکه موارد موجود در این نرم افزار و خود نرم افزار قابلیت اشتراک گذاری (شیر شدن) را دارد، افزود: همچنین  این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که کاربر می تواند نوع فونت ها، رنگ نوشته ها وکوچیک وبزرگ کردن نرم افزار را تغییر دهد.

وی عنوان کرد: نرم افزار پلاک علاوه بر آنکه رنگ بندی و طراحی آن مطابق با میل و سلیقه جوانان است، برای هر نوع گوشی وتبلت اندرویدی قابل نصب هست و حجم کمی از حافظه را دربرمی گیرد

این جوان طراح نرم افزار تویسرکانی از پیشرفت حدود 70 درصدی طراحی نرم افزار پلاک خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا به زودی این نرم افزار را تحویل بنیاد شهید تویسکران دهیم.

بیاتی در ادامه از طراحی و تکمیل نرم افزار کشاورزی نیز خبر داد و افزود: متأسفانه تاکنون برای این نرم افزار حامی مالی پیدا نشده است در حالی که ما می توانیم مشخصات حامی مالی را با مشخصات، نوع کار وشرکت و یا کارخانه مربوطه را در نرم افزار قرار داده و به نوعی تبلیغی برای حامی مالی باشد.

وی یادآور شد: هر نوع نرم افزاری با قبلیت های خاص را البته با توجه به توانمندی های خود می توانم طراحی کنم، اما زمانی که اسمی از هزینه به وسط می آید، خیلی ها پا پس می کشند، و این در حالی است که بسیاری از شرکت های تهرانی و یا شهرهای زرگ حتی بیش از پنج برابر هزینه برای طراحی نرم افزار مطرح می کنند.

بیاتی افزود: علایه بسیاری دارم تا برنامه های متنوع برای تویسرکان طراحی کنم که در خور شأن این شهرستان باشد، اما من به تنهایی نمی توانم چرا که نیاز به تأمین اعتبار و چشتوانه مالی دارم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان