آخرین اخبار

24. دى 1394 - 23:35   |   کد مطلب: 21091
مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان انتقال خون در امور تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور گفت: سازمان انتقال خون ایران، تولید صد در صدی داروهای مشتق از پلاسمای خون در داخل کشور است.

«فردین بلوچی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه آیین بهره برداری از مرکز رسمی اهدا خون تویسرکان گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران و سازمان انتقال خون کشور از جایگاه برتری در بخش های مرتبط با این حوزه در منطقه برخوردار است.

وی اذعان کرد: اکنون اغلب داروهای مشتق از پلاسمای خون در داخل کشور تهیه می شود و در آینده ای نزدیک به طور قطع واردات این داروها به داخل کشور به صفر می رسد.
بلوچی با اشاره به اینکه تهیه داروهای مشتق از پلاسمای خون در داخل کشور از بروز عوارض بالا جلوگیری می کند تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، فضای اهدا خون و تامین فرآورده های مختلف خونی مانند ایران نیست و در سطح قابل قبول و بالایی قرار ندارد.
وی ادامه داد: در گذشته در قبال اهدا خون به یک فرد نیازمند، اعضای خانواده آن فرد می بایست خون جایگزین اهدا کنند اما اکنون با پیشرفت های چشمگیر در این بخش دیگر نیازی به اهدا خون جایگزین نیست.
بلوچی اظهار کرد: در حال حاضر شاخص های ارزیابی و مولفه های اهدا خون به نیازمندان در سراسر کشور یکسان است و از پایتخت کشور تا دور افتاده تری مناطق کشور، خون سالم در اختیار نیازمندان قرا می گیرد.
وی از جمع آوری و ارسال 170 هزار لیتر پلاسمای خون به پالایشگرها قانونی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: اکنون مهمترین برنامه سازمان انتقال خون ایران، تولید صد در صدی داروهای مشتق از پلاسمای خون در داخل کشور است.
بلوچی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین اهدا خون در کشور شکل گرفته و استفاده از ظرفیت های مردمی و ورود آنها به بخش های تخصصی نیز از دیگر رویکردهای سازمان انتقال خون ایران به حساب می آید.
مرکز رسمی اهدا خون تویسرکان با حضور معاون فنی و فن آوری های نوین ، مشاور اجرایی و مدیر عامل و مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان آغاز به کار کرد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان