آخرین اخبار

30. دى 1394 - 23:57   |   کد مطلب: 21174
همدان-تیم فوتبال پاس همدان در هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور به مصاف تیم فجر سپاسی شیراز می‌رود تا با کسب ۳ امتیاز این دیدار امید را در دل هوادارانش زنده کند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: قطار لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور امروز با انجام ۱۰ دیدار در شهرهای مختلف کشورمان وارد ایستگاه بیست و دوم خود می‌شود و با حساس شدن بیشتر این مسابقات جای انجام اشتباه برای هیچ‌کدام از تیم‌ها در صدر و انتهای جدول باقی نخواهد ماند.

شرایط پیچیده این فصل رقابت‌های لیگ یک، موقعیت سختی را برای تیم‌های لیگ یکی به وجود آورده است و انجام ۳۹ هفته مسابقه روند تیم‌های لیگ یکی را به روندی فرسایشی تبدیل کرده است و به‌طورقطع در هفته‌های آتی تیم‌هایی که بدن‌سازی مناسبی نداشته‌اند کم‌کم با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم خواهند کرد.

همچنین سقوط ۵ تیم از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات به لیگ دسته دوم نیز باعث شده تا رقابت بسیار نفس‌گیری را تا پایان رقابت‌ها شاهد باشیم اما در طرف دیگر صعود مستقیم ۳ تیم اول این دوره از مسابقات به لیگ برتر شرایط خوبی را برای تیم‌های مدعی فراهم کرده است.

در بالای جدول تیم‌های پیکان تهران، فجر سپاسی شیراز، مس کرمان و خونه به خونه مازندران جدال نزدیکی را برای لیگ برتری شدن با یکدیگر دارند در پایین جدول نیز امتیازات تیم‌ها بسیار به هم نزدیک است و با توجه به تعداد بالای بازی‌های باقی‌مانده و امتیازات پیش رو احتمالات زیادی هنوز وجود دارد.

امیدهای پاس همدان با سرمربی جدید زنده شد

البته صعود از یک گروه ۲۰ تیمی برای هیچ تیمی آسان نخواهد بود؛ لیگ دسته اول امسال به‌مانند یک ماراتن سخت و نفس‌گیر است و تنها تیمی می‌تواند از این ماراتن سربلند خارج شود که روند کم نوسان‌تری داشته باشد و با یک شیب ملایم حریفان خود را از پیش رو بردارد.

در این فصل تیمی که کمتر دچار حاشیه‌های بیرون زمین شود و این امر با پشتوانه خوب مالی از بیرون زمین همراه باشد قطعاً می‌تواند خود را به‌عنوان مدعی لیگ برتر معرفی کند.

در تعطیلات نیم‌فصل و بازار نقل و انتقالات تیم‌های مدعی و متمول لیگ یکی نظیر پیکان تهران، خونه به خونه مازندران، مس کرمان و آلومینیوم اراک شاه‌ماهی‌های خوبی را صید کردند و با دست‌پر از این بازار خارج شدند البته فجر سپاسی شیراز نیز به لطف اینکه یک تیمی نظامی است بدون اینکه هزینه زیادی انجام دهد بازیکنان سرباز خوبی را در اختیار دارد.

تیم فوتبال پاس همدان فصلی پرفرازونشیب را بر روی نیمکت مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تا به این هفته سپری کرده است البته ازنظر جایگاه رده‌بندی پاس فراز و نشیبی نداشته است و در این ۲۱ هفته گذشته بیشتر در انتهای جدول جا خوش کرده بود و روند پر نوسانی از این نظر نداشت.

حالا با آمدن سرمربی جدید اکبر محمدی و کاپیتان بومی خود احمد جمشیدیان امیدهای هواداران فوتبال همدان رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است و این امیدها وجود دارد که پاس در مسابقات باقی‌مانده بتواند با کسب نتایج مناسب حداقل با جایگاه آبرومندانه‌ای این فصل را به پایان برساند.

در هفته گذشته پاسی‌ها برابر داماش گیلان در همدان به لطف بازی زیبای احمد جمشیدیان موفق شدند حریف خود را از روی نقطه پنالتی شکست دهند تا در جدول رده‌بندی در حاشیه امنیت قرار بگیرند هرچند هنوز تا به این هفته حاشیه امنیت برای هیچ تیمی وجود ندارد.

در دیدار برابر داماش گیلان بدون اغراق احمد جمشیدیان بهترین بازیکن میدان بود و به‌تنهایی بارها و بارها برای هم‌تیمی‌های خود موقعیت ایجاد کرد و یک ضربه را نیز به تیرک دروازه داماش شلیک کرد.

پاس همدان دیدار سختی برابر فجرسپاسی شیراز پیش رو دارد

برای قضاوت کادر فنی جدید تیم فوتبال پاس همدان هنوز خیلی زود است و باید حداقل ۵ هفته از مدیریت کادر فنی جدید پاس در زمین مسابقه بگذرد تا بتوان عملکرد این کادر را به چالش کشید اما در دیدار برابر داماش دفاع پاس کم‌اشتباه‌تر از گذشته ظاهر شد و خلاقیت در میانه میدان و حمله نیز بیشتر از گذشته وجود داشت.

پاسی‌ها این هفته دیدار بسیار سخت و دشواری برابر تیم قدرتمند و مدعی فجر سپاسی شیراز دارند و شاید کادر فنی پاس در این دیدار باید توانایی خود را به رخ بکشند و از دیداری که کمتر هواداری در همدان به امتیاز گیری پاس امید دارد بتوانند با دست‌پر به همدان بازگردند.

تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز از ۲۱ هفته گذشته لیگ دسته اول فوتبال موفق به کسب ۱۱ پیروزی، ۷ تساوی و تنها ۳ باخت شده است و تا به اینجای کار با ۴۰ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور قرار دارد و یکی از جدی‌ترین تعقیب‌کنندگان پیکان تهران ۴۴ امتیازی در صدر جدول است.

دیدار رفت فجر سپاسی شیراز و پاس، در همدان با نتیجه یک‌بریک درحالی‌که پاسی‌ها در ابتدا از حریف پیش بودند رقم خورد.

در این هفته هر دو تیم در دوی سوی میدان به‌طورقطع برای کسب امتیاز وارد زمین خواهند شد و شاید در این میان انگیزه شیرازی‌ها چندین برابر پاس باشد تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز برای عقب نیفتادن از قافله تیم‌های مدعی و بیشتر کردن اختلاف خود با تیم سوم جدول مس کرمان و همچنین کمتر کردن فاصله امتیازی خود با صدر جدول پیکان تهران به امتیاز این دیدار بسیار نیازمند است.

در سوی دیگر میدان پاسی‌ها که در جدول فشرده پایین جدول شرایط مناسبی ندارند برای از دست ندادن جایگاه و ورود به حاشیه تیم‌های فانوس به دست باید از این دیدار امتیاز بگیرند و به‌احتمال فراوان در صورت باخت پاس در این دیدار باید شاهد سقوط چند پله‌ای پاس در جدول رده‌بندی باشیم.

اکبر محمدی سرمربی تازه‌وارد پاس به‌خوبی می‌داند که کسب حداقل یک تساوی در شیراز نیز می‌تواند برای پاس بسیار ارزشمند باشد به همین علت با تمام قدرت وارد میدان خواهد شد تا بتواند با دست‌پر به همدان بازگردد.

پاسی‌ها تا به اینجای کار با ۵ برد، ۸ تساوی و ۸ باخت با ۲۳ امتیاز در رده هفدهم قرار دارد البته فاصله امتیازی در پایین جدول بسیار به همین نزدیک است و با یک شکست تیم‌ها چندین رتبه در جدول جابه‌جا خواهند شد.

به دنبال بهترین جایگاه در نیم‌فصل دوم هستیم

اکبر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با اشاره به پیروزی هفته گذشته پاس برابر داماش گیلان اظهار داشت: در دیدار برابر داماش بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم و حداقل حق ما پیروزی در این مسابقه بود و به‌طورقطع شایستگی این پیروزی خانگی را داشتیم.

وی افزود: در این دیدار البته موقعیت‌های گل بسیاری را نیز از دست دادیم و می‌توانستیم با گل‌های بیشتری حریف را شکست دهیم.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان بابیان اینکه این پیروزی آغازی جدید برای تیم فوتبال پاس همدان خواهد بود، گفت: امیدوار هستم که روند پیروزی‌های تیم فوتبال پاس همدان همچنان ادامه داشته باشد و بتوانیم نماینده سربلندی برای استان همدان باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا دربازی‌های باقی‌مانده بهترین جایگاه را با توجه به شرایط موجود کسب کنیم.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تیم فوتبال پاس همدان بیان کرد: موفقیت تیم فوتبال پاس همدان با حمایت رسانه‌ها و مطبوعات همدان، هواداران و مردم همدان، دستگاه ورزش استان همدان، مسئولان پاس همدان و مسئولان رده‌بالای استان همدان رقم خواهد خورد.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان عنوان کرد: استاندار ورزش دوست همدان همواره حامی ورزش همدان و پاس بوده است که جا دارد از ایشان تشکر و قدرانی کنم.

گفتنی است؛ تیم فوتبال پس همدان در هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه ساعت ۱۴ میهمان تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان