آخرین اخبار

5. بهمن 1394 - 0:38   |   کد مطلب: 21227
مدیر گمرک همدان از صادرات ۱۱۰ میلیون دلار و واردات ۲۵ میلیون دلاری در ۱۰ ماه ابتدایی امسال از گمرک همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم در همدان، جمال خشوعی، اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه چهار هزار و 317 فقره اظهارنامه صادراتی تنظیم شده که براساس آن 110 میلیون و 447 هزار دلار کالا به وزن 891 هزار و 163 تن از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 113 فقره اظهارنامه تنظیم شده بود که براساس آن 113 میلیون و 322 هزار دلار به وزن 946 هزار و 386 تن کالا از همدان به سایر کشورها صادر شده بود.

خشوعی درباره درصد تغییرات صادرات کالا از گمرک همدان نیز گفت: آمار صادرات استان همدان در 100 ماهه امسال به ترتیب در زمینه تنظیم اظهارنامه، وزن و ارزش کالاهای صادراتی پنج درصد افزایش، 6 و دو درصد کاهش را تجربه کرده است.

وی سیمان، کشمش، سفال، چینی آلات بهداشتی، شور و ترشیجات، ملحفه بیمارستانی، ظروف آلومینیومی، یخچال و سنگ آهن را از عمده کالاهای صادراتی استان همدان اعلام کرد و گفت: این کالاها به کشورهای عراق، روسیه، لهستان، هلند، افغانسان، ترکیه، بلژیک، مصر، هند، آذرباییجان، قزاقستان، اوکراین و امارات صادر شده است.

مدیر گمرک استان همدان درباره واردات کالا از گمرک همدان نیز گفت: امسال 376 فقره اظهارنامه برای واردات کالا از گمرک همدان تنظیم شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 201 فقره بوده 87 درصد رشد داشته است.

وی از واردات 25 میلیون و 543 هزار دلار کالا در 10 ماهه سال گذشته از گمرک همدان خبر داد و گفت: در 10 ماهه امسال 25 میلیون و 716 هزار دلار کالا از گمرک همدان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

خشوعی عمده کالاهای وارداتی از گمرک همدان را چرم مصنوعی، کلاف آلومینیومی، تبلت، قطعات سرشیلنگ ترمز، مکمل غذایی و نخ تایر برشمرد و گفت: این کالاها بیشتر برای خط تولید استفاده شده و از کشورهای چین، ترکیه تایوان و آلمان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده تا تجار و صادرکنندگان را برای انجام صادرات از گمرک همدان جذب کرد، گفت: زمینه برای فعالیت تجار در گمرک همدان فراهم شده و تسهیل امور صورت گرفته است.

مدیر گمرک همدان با بیان اینکه براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ترخیص کالا در گمرک‌ها باید 6 روزه انجام شود، عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته این زمان در گمرک همدان به یک روز رسیده و رضایت تجار را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان