آخرین اخبار

5. بهمن 1394 - 17:23   |   کد مطلب: 21232
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با اشاره به اینکه استانداری در راستای کمک به محرومین امور لازم را پیگیری می کند، گفت: سعی شود افراد موفق در زمینه های مختلف شغلی ، تربیت فرزند و حجاب به عنوان الگو به بقیه افراد معرفی شوند.

به گزارش رودآور به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان؛ دکتر دوروزی مدیرکل امور بانوان استانداری همدان طی دیداری با مدیرکل کمیته امداد استان و مسئولین فرهنگی این نهاد در راستای خدمت به خانواده های محروم و نیازمند و دلجویی از آنان از مدرسه توانمندسازی کمیته امداد شهرستان همدان بازدید بعمل آورد .

دکتر دوروزی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کمیته امداد در راستای ارائه خدمات به قشر محروم خواستار آن شد که با عنایت به گستردگی این خدمات  و زحمات فراوانی که در این نهاد مقدس جهت کمک به محرومین ارائه می شود برای مردم اطلاع رسانی شود تا مردم بیشتر در جریان این خدمات قرارگیرند و در راستای کمک رسانی به محرومین تلاش نمایند .

مدیرکل امور بانوان استانداری بیان داشت : یکی از خدمات ارزنده که در این نهاد خدمتگزار ارائه می شود برگزاری کلاسهای آموزشی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی است .

 وی با اشاره به اینکه استانداری در راستای کمک به محرومین امور لازم را پیگیری می نماید ، تاکید داشت : سعی شود افراد موفق در زمینه های مختلف شغلی ، تربیت فرزند ، حجاب و ... به عنوان الگو به بقیه افراد معرفی گردند .

دکتر دوروزی با بیان اینکه کمیته امداد یکی از نهادهای کلیدی در رفع مشکلات محرومین و نیازمندان است ، در خصوص شوق زیارت ( اعزام خانواده های تحت حمایت به مشهد مقدس ) و همچنین طرح کوثر ( جهیزیه نوعروسان ) قول همکاری و مساعدت های لازم را به این نهاد داد .

وی در پایان به نقل مدیر فرهنگی این نهاد اظهار داشت : اصلی ترین آموزشهای ارائه شده به مددجویان در زمینه مشاوره های پیش از ازدواج ، شغلی ، تحصیلی ، خانوادگی و تربیت فرزندان بوده است .

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد : امروز راهبرد کمیته امداد تنها اقتصادی نیست بلکه در حوزه فکری، مشاوره ای، آموزش جوانان در شرف ازدواج، پیروان ولایت، افسران جنگ نرم برای رهبری و غیره به تربیت نیرو می پردازد البته این افراد تربیت می شوند که نفع شان به کشور و نظام برسد تا در این میان سرمایه اجتماعی بالا رود .

مرادی مدیر فرهنگی کمیته امداد استان همدان در ادامه این بازدید تصریح کرد : تعداد خانواده های تحت این نهاد 46 هزار و 846 خانوار در قالب 88 هزار و 109 نفر می باشد که 52 درصد خانواده ها فوت سرپرست ، 8 درصد مطلقه ، 31 درصد از کار افتاده ، 5 درصد دارای سرپرست بیمار ، 4 درصد زندانی می باشد .

مرادی اظهار داشت : برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای ، فرهنگی ، اعتقادی ، اجتماعی ، سبک زندگی ، مدیریت اقتصاد خانواده و الگوی مصرف ، برگزاری آموزشهای مختلف جهت تحکیم نهاد خانواده ، پرداخت کمک معیشت ، اهدای جهیزیه به نوعروسان و هدیه زوج به پسران (فرزند مددجو) ، هزینه درمانی ، کمک هزینه زندگی جهت امرار معاش ، پرداخت وام قرض الحسنه کارگشایی ، کمک به تامین مسکن ، تعمیرات و بهسازی مسکن ، تعمیر و ساخت سرویس بهداشتی ، تغذیه کودکان زیر شش سال دارای سوء تغذیه ، غربالگری سلامت مددجویی و ... اعزام خانواده های تحت حمایت به عتبات عالیات و مشهد مقدس در قالب طرح شوق زیارت  از خدماتی است که این نهاد مقدس به ولینعمتان ارائه می دهد .

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان