آخرین اخبار

5. بهمن 1394 - 23:55   |   کد مطلب: 21240
فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: هفتمین یادواره شهدای گردان های آتش هشتم بهمن ماه امسال در همدان برگزار می شود.

به گزارش رودآوربه نقل از ایرنا، سردار مهدی فرجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردانهای آتش شامل سه بخش توپخانه، ادوات و پدافند می شود که این گردانها مسئولیت پشتیبانی از نیروی پیاده را عهده دار هستند.

وی اضافه کرد: چنانچه گردانهای آتش ماموریت خود را به خوبی انجام دهند میزان تلفات جانی و شمار مجروحان به حداقل ممکن می رسد.
وی گفت: یکی از بهترین امتیازها تاثیر گذار در توفیق تیپ 32 انصارالحسین در جنگ تحمیلی هماهنگی بین گردانهای آتش و وجود افراد نخبه و توانمند در این گردانها بود که تلفات سنگینی را به دشمن بعثی وارد کرد.
فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: گردانهای آتش 75 روز بصورت مستمر در عملیات کربلای 5 جنگیدید و با توجه به اهمیت این حوزه فرمانده سپاه وقت هدایت و فرماندهی مرکز تطبیق را عهده دار بود.
سردار فرجی اضافه کرد: رشادت رزمندگان گردانهای آتش در کربلای 5 و تبدیل کردن منطقه دشمن به جهنم باعث شد نیروهای بعثی از دستور فرماندهان تمرد کرده و نافرمانی کنند.
وی گفت: شمار تجهیزات، سلاح و مهمات رزمندگان در کربلای 5 حدود 25 درصد دشمن بعثی بود ولی مجهز بودن رزمندگان به سلاح ایمان، تقوا و شهادت طلبی موجب شکست دشمن شد.
فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: هم اینک گردانهای آتش به تجهیزات روز مجهز شده و دقت هدف زنی سلاح ها نیز ارتقا یافته است.
سردار فرجی تاکید کرد: بیشتر یادواره های شهدا در فصل چهارم سال برگزار می شود و نباید این موضوع را با توجه به نزدیکی به انتخابات بهانه ای برای بهره برداری سیاسی قرار داد.
وی تصریح کرد: شان و جایگاه شهدا بسیار بیشتر از ان است که از انها به عنوان ابزاری برای تبلیغ فرد خاص استفاده شود بلکه از این ظرفیت برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بدون وارد شدن به ذکر مصادیق استفاده می شود.
دبیر برگزاری هفتمین یادواره شهدای گردانهای آتش نیز گفت: این یادواره پنجشنبه هفته جاری در مسجد امام حسین (ع) شهرک مدنی برگزار می شود.
نبی الله شامخی افزود: گردانهای آتش سال 61 شکل گرفتند و در آن زمان با بهره گیری از غنائم بدست آمده از دشمن به نبرد با آنها پرداختند.
وی اضافه کرد: در عملیات کربلای 5 میلیون ها گلوله توپ از سوی دشمن به زمینی به مساحت 200 کیلومتر مربع پرتاب شد بگونه که هر متر مربع 11 گلوله اثابت کرده و به همین علت زمین سوخته و تبدیل به خاکستر شده بود.
وی بیان کرد: 90 درصد دیده بانان در این عملیات شهید و مجروح شدند با این وجود تمامی رزمندگان تا پای جان در برابر آتش گلوله های دشمن ایستادند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان