آخرین اخبار

6. بهمن 1394 - 22:32   |   کد مطلب: 21260
سرپرست گمرک ملایر گفت: در 9 ماه امسال میزان صادرات کالا از گمرک این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی با کاهش 52 درصدی مواجه بود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، ناصر ترکاشوند اظهار داشت: امسال انواع کالای صادراتی به وزن خالص حدود 81 هزار تن و وزن ناخالص 83 هزار تن از گمرک این شهرستان به کشورهای هدف صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: این میزان کالا به ارزش دلاری 27 میلیون و 975 هزار دلار و ارزش ریالی 810 میلیارد ریال به 22 کشور جهان صادر شد که در 9 ماهه امسال میزان صادرات از نظر دلاری 34 درصد و از نظر ریالی 26 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: 14 نوع کالا شامل انواع کشمش تیزابی و انگوری، سیمان، پارافین جامد، وازلین بهداشتی، وازلین غیرگرد دارویی(صنعتی)، ظروف تفلون، سیلیس، انواع میخ آهنی، کلینکر، پنیر خامه ای، ماست پرچرب، روغن مایع خوراکی و خرما از گمرک ملایر صادر شد.
ترکاشوند بیان داشت: این کالا به کشورهایی چون عراق، روسیه، رومانی، بلاروس، اوکراین، پاکستان، امارات، قزاقستان، مالزی، چین، هند، اتیوپی، اندونزی، افغانستان، لهستان، مجارستان، اسلواکی، سوریه، اسپانیا و صربستان صادر شد.
وی با بیان اینکه کشمش با وزن خالص 14 هزارو 150 تن بیشترین میزان صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داده، افزود: در 9 ماهه امسال این میزان کشمش به ارزش دلاری 22 میلیون و 130 هزار دلار و ارزش ریالی بیش از 660 میلیارد ریال به کشورهای هدف صادر شد.
سرپرست گمرک ملایر اظهار کرد: میزان صادرات کشمش از گمرک ملایر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر دلاری 21 درصد، از نظر ریالی 11 درصد و از وزنی 19 درصد کاهش را نشان می دهد.
ترکاشوند افزود: از بین کالاهای صادر شده، انواع کشمش از نظر ارزش دلاری و سیمان از نظر وزنی بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.
وی وجود رقبای خارجی، بالا بودن هزینه ها، کیفیت کالاهای صادراتی و عدم سهولت در مبادلات ارزی و پولی و بالا بودن قیمت کالاهای صادراتی را از جمله عوامل موثر در کاهش میزان صادرات کالا از گمرک ملایر برشمرد.
ترکاشوند یادآور شد: خشکسالی نیز کاهش کیفیت و حجم محصول تولیدی اثرگذار بود و قطعا با این کیفیت محصولات و هزینه های بالا نمی توانیم بازار رقابتی را از آن خود کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای برجام و لغو تحریم ها بویژه برداشتن تحریم سیستم های بانکی، مبادلات پولی و ارزی به سهولت انجام شود و با کاهش هزینه های مازاد، تجار و صادرکنندگان ما بتوانند با افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت کالاها در بازارهای رقابتی و هدف برای جذب مشتری مانور بیشتری بدهند. 
پس از همدان، ملایر دومین شهرستان این استان است که دارای گمرک است و سالیانه بیش از 300 هزار تن انواع کالا از طریق این گمرک به کشورهای هدف صادر می شود. 
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده و از قطب های تولید محصول کشمش کشور بشمار می رود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان