آخرین اخبار

13. بهمن 1394 - 11:41   |   کد مطلب: 21353
فرمانده انتظامی تویسرکان از کشف و ضبط یک محموله قاچاق وارداتی مغز گردو و بادام غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد معصومی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تویسرکان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، دو تن و 433 کیلوگرم مغز گردو و بادام خارجی فاسد و غیر بهداشتی را از یک دستگاه خودروی نیسان کشف کردند.

وی اضافه کرد: ماموران حین ایست و بازرسی در محور های فرعی شهرستان تویسرکان و کنترل خودروهای عبوری، در سه راهی روستای لامیان به سمت شهر فرسفج به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شدند و برای بازرسی دقیق و فنی ، همراه راننده و مالک آن را به مقرر ایست و بازرسی منتقل کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از داخل خودرو، دوتن مغز گردو و بادام قاچاق و غیر بهداشتی کشف شد.
معصومی گفت: در بازرسی از منزل مالک بار در شهر ملایر ، از داخل انباری منزل این فرد نیز 433 کیلو گرم مغز گردوی قاچاق و غیر بهداشتی کشف شد که در این باره پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی اعزام و با قرار دو میلیارد و 700 میلیون ریال محکوم شدند.
وی ادامه داد: طبق نظریه کارشناسان تغذیه، محموله قاچاق کشف شده صد در صد غیر بهداشتی، غیر خوراکی و مربوط به سال 2003 بوده و بیشتر از چین و ازبکستان وارد ایران شده است.
وی افزود: قاچاقچیان برای سود بیشتر گردو وارداتی را پس از تفت دادن، داخل آب شستشو و پوست آن را جدا کرده و با استفاده از برند معروف گردوی تویسرکان آن را با گردوی تولید داخل مخلوط و جهت مصرف به بازار ارسال می کردند.
معصومی اظهار کرد: قاچاق کالاهای تجاری و خوراکی مانعی است بر سر راه توسعه کشور و هرگونه فعالیت غیرقانونی در امر واردات، صادرات، خرید، فروش، تولید، توزیع، حمل و نگهداری کالا و ارز قاچاق محسوب می شود. 
فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه این فرماندهی برخورد با قاچاق کالا را همواره از اولویت های اصلی خود دانسته و با تمام توان و استفاده از امکانات موجود با هرگونه قاچاق مبارزه می کند، به شهروندان و فروشندگان گردو توصیه کرد: با توجه به اینکه گردوی این شهرستان از برندهای معروف و معتبر در سطح کشور بوده از خرید و فروش گردوی قاچاق که به سلامت شهروندان و اعتبار این شهرستان لطمه می زند خودداری و هرگونه فعالیت در این خصوص را به مراکز پلیس 110 اعلام کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان