آخرین اخبار

25. بهمن 1394 - 3:55   |   کد مطلب: 21651
پوستر نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی عکس محیط زیست در آیینی با حضور خبرنگاران رونمایی شد.

به گزارشرودآور  به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان روز شنبه در این آئین گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس محیط زیست استان همدان در خرداد ماه سال 95 همزمان با هفته محیط زیست برگزار می شود.

محمدرضا محمدی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست، به تصویر کشیدن پتانسیل ها و داشته های طبیعی استان و تهیه آرشیوی از بهترین عکس های حیات وحش همدان عنوان کرد.
وی گفت: محورهای جشنواره شامل جلوه های حیات وحش طبیعت استان همدان در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان، رابطه انسان و طبیعت با دو موضوع تعامل ها و تعارض ها، اکوتوریسم و بخش ویژه با موضوع عکس های محیط بانان از حیات وحش استان است.
وی بیان کرد: هر شرکت کننده می تواند سه اثر رنگی یا سیاه و سفید خود را در هر یکی از محورهای جشنواره در قالب لوح فشرده یا فایل از طریق پست الکترونیک به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا 10 اردیبشهت ماه سال آینده به دبیرخانه آن واقع در اداره کل محیط زیست همدان ارسال کنند.
محمدی گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره که همزمان با افتتاح نمایشگاه بهترین آثار راه یافته برگزار می شود، به نفرات اول تا سوم در هر بخش دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می شود.

*فوریت های محیط زیست فعال شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: بخشی در اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با عنوان فوریتهای زیست محیطی راه اندازی شده است.
محمدی اضافه کرد: چنانچه شهروندان و دوستداران محیط زیست با سامانه 1540 تماس برقرار کنند نیروهای آماده باش به محل اعزام می شوند.
وی افزود: شهروندان می توانند اخبار و گزارهای خد در خصوص تخریب محیط زیست، ایجاد تهدید برای حیات وحش توسط افراد سودجو یا هر نوع تهدید مرتبط با محیط زیست را به این سامانه گزارش دهند.
استان همدان با 12 منطقه حفاظت شده و شش منطقه شکار ممنوع دارای محیط زیستی بکر و زیباست بگونه که طبق آخرین آمار دریافتی بیش از307 گونه جانوری در مناطق حفاظت شده این استان حضور دارند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان