آخرین اخبار

6. فروردين 1395 - 15:49   |   کد مطلب: 22280
امام جمعه موقت تویسرکان با اشاره به تعطیلی 60 درصد از واحدهای تولیدی در کشور، گفت: باید دانست که در حقیقت هنوز اقدامات اساسی از سوی دولت درباره محقق شدن اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است که رهبر انقلاب می گوید در این حوزه در ابتدای کار هستیم.

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام علی کاروند» در اولین نماز جمعه سال 95 در مصلی امام خمینی(ره) تویسرکان با اشاره به عنوان سال 95، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب برای چندین سال متوالی به مقوله اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی اشاره دارند علاوه بر اهمیت ویژه بحث اقتصاد در کشور،  از آن رو است که اقتصاد مقاومتی در سال های قبل از سوی مسئولان امر آن طور که باید اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه مطالبات و خواسته های رهبری در این حوزه محقق نشده است، اظهار کرد: طبق منویات رهبری خروج از رکود، افزایش تولید داخلی و رفع بیکاری و رسیدگی به معیشت مردم تنها در سایه اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تویسرکان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در  روز اول فرودین ماه جاری در حرم رضوی از تلاش های دولت در سال گذشته تقدیر کردند، افزود: با این وجود ایشان جمله ای را نیز فرمودند با این مضمون که این اقدامات مقدمه کار است و نه اصل آن.

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: باید دانست که در حقیقت هنوز اقدامات اساسی از سوی دولت درباره محقق شدن اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است که رهبر انقلاب می گوید در این حوزه در ابتدای کار هستیم.

وی گفت: همان گونه که یک کتاب مقدمه دارد، اقتصاد نیز مقدمه دارد و تا احقاق کاکل آن راه های بسیاری باید رفت و ضروری است که دولتمردان به منویات رهبری بیش از پیش توجه کنند و  به دغدغه های ایشان پاسخگو باشند.

امام جمعه موقت تویسرکان همچنین به نکات ارزنده رهبر انقلاب در حرم رضوی اشاره کرد و افزود: برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور  مهم است تا همه، از مسولان و دولتمردان گرفته تا اقشار مختلف مردم ، اقتصاد را اولویت خود در سال 95 قرار دهند.

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: ضرروری است تا همگان تمام توان خود را در مسئله اقتصاد متمرکز کنند تا با توجه به تولید و ظرفیت های داخل کشور، شاهد رشد اقتصادی و رفع بیکاری و رکود در جامعه باشیم.

وی با تأکید بر احیاء تولید داخلی، عنوان کرد:خارجی ها به دنبال وابسته کردن همه جانبه ما به ویژه وابسته کردن اقتصادی ملت به خودشان هستند و حتی اگر آنان محصولات خود را به صورت رایگان به ما عرضه کنند سبب واستگی ما به کشورهای غربی می شود و این موضوع ایران را به کشوری مصرف گرا تبدیل می کند.

خطیب موقت نماز جمعه تویسرکان توجه به مدیریت منابع مالی که از خارج وارد کشور می شود و هزنیه کردن آنان در آنچه که به صلاح مردم است و اهتمام به اقتصاد دانش بنیان را از دیگر تأکیدات مقام عظمای ولایت بیان کرد و گفت: در این دو زمینه نیز باید تلاش های جدی تری صورت گیرد.

حجت الاسلام کاروند تعطیلی بیش از 60 درصد از واحدهای تولیدی را زنگ خطری برای اقتصاد کشور دانست و افزود: برای پیشرفت در حوزه اقتصاد باید به سرمایه های داخلی بیش از پیش توجه کرد.

وی توجه به فراگیری فناوری روز نه وارد کردن فناوری غربی را در مستقل بودن اقتصاد کشور مؤثر عنوان کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی و نیز توجه به صنایع کوچک زود بازده با رویکرد اشتغالزایی برای برطرف کردن بیکاری در جامعه ضرورت امروز کشور است.

خطیب موقت نماز جمعه تویسرکان همچنین با تبریک پیشاپیش به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهراء(س) گفت و افزود: عصمت، پاکی و صداقت و عبدات این بانوی بزرگوار بر هیچی کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام کاروند، در ادامه روز دوازدهم فردودین روز جمهوری اسلامی ایران و اری گفتن ملت به این مهم را نیز پیشاپیش تبریک گفت.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان