آخرین اخبار

8. فروردين 1395 - 0:32   |   کد مطلب: 22311
يک مقام صهيونيستی‌ اخیرا در ادعايی مضحک باز ایران را تهديد کرده است.

به گزارش رودآور به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهدیدات و لفاظی های مقامات و رسانه های اسرائیلی به یک موضوع ادامه دار و خسته کننده تبدیل شده که در عمل هیچگونه موضوعیتی ندارد.

مقامات "تل آویو"  از  جمله "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر، "موشه یعلون" وزیر جنگ، "عمیر پرتز" از مقامات نظامی ، "آویگدور لیبرمن" از وزرای کابینه نتانیاهو و .... لفاظی هایی را درباره احتمال اقدام نظامی علیه ایران مطرح کردند.

همچنین رسانه های اسرائیلی نیز بعضا در زمان های مختلف در یک دهه اخیر با شانتاژ رسانه ای احتمال اقدام نظامی را توسط اسکادرانی از جنگنده های اسرائیلی از طریق "تنگه جبل الطارق"  عنوان داشتند  که تاکنون در حد یک ادعا باقی مانده است.

اخیرا یک لفاظی دیگر از مقامات اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی شاهد بودیم و آن ادعای تخریب زیرساخت های هسته ای ایران توسط جنگنده های ارتش اسرائیل بوده که این موضوع در گذشته هم بارها تکرار شده است.

**بازخوانی ادعای مقام نظامی اسرائیلی

"عاموس یالدین" مقام ارشد سابق رژیم صهیونیستی، در ادعایی مضحک اظهار داشت: نیروی هوایی اسرائیل می‌تواند در عملیات پیشدستانه تمام تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند. وی مدعی شد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی قادر است در صورت لزوم تمام تاسیسات هسته‌‌ای ایران را از بین ببرد.

اولین نکته ای که لازم است به مقامات اسرائیلی گوشزد کرد اینکه اخیرا یک مانور نظامی بزرگ با نام  "رزمایش موشکی اقتدار ولایت" در سراسر کشور برگزار شد و در آن ده ها موشک روی لانچر فرستاده شدند و سپاه پاسداران اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

یکی از نقاط قوت این رزمایش شلیک همزمان موشک‌های زمین به زمین کلاس "قیام" و "قدر" بود که در آن موشک‌ها از نقطه ای در "شمال کشور" شلیک شد و به نقطه ای در  "جنوب کشور" اصابت کرد.

رژیم صهیونیستی آزمایش شلیک موشک های بالستیک ایران را به شدت محکوم  و تاکید کرد این موشک ها قادرند سراسر اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار دهند  و به نظر می رسد لفاظی اخیر مقام نظامی  "تل آویو" هم ناشی خشم اسرائیل است.

در رزمایش موشکی اقتدار ولایت روی بدنه هر موشکی که شلیک می شد به زبان عبری جمله ای نوشته شده بود که مضمون آن پیامی برای اسرائیل بود. پیام این مطالب که به زبان عربی نوشته شده این بوده  که "اگر دست از پا خطا کنید، اسرائیل نابود خواهد شد".
 


 

مقامات لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران بارها درباره لفاظی های خشن اسرائیل هشدار دادند که در صورت اقدام نظامی علیه ایران شهرهای مهم سرزمین های اشغالی نابود خواهد شد.
 

 

سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت و گو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره لفاظی های خشن اسرائیل مبنی بر حمله نظامی به ایران اظهار داشت: به اعتقاد اکثر کارشناسان و تحلیلگران نظامی،  صهیونیست ها بلوف می زنند. وی ادامه داد: کوچکترین اقدامی علیه ایران نابودی اسرائیل را در پی خواهد داشت (بیشتر بخوانید).

 

 

**موشک های غول پیکر ایرانی آماده شلیک به سمت سرزمین های اشغالی

موشک های غول پیکر جمهوری اسلامی ایران سوخت زده شده ، آماده شلیک به سمت سرزمین های اشغالی هستند و سیلوها و شهرهای موشکی هم آماده به کار بوده و می توانند به اسرائیل یک شکست سنگین تحمیل کنند.

سردار سرتیپ "امیر علی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی نیروها جهت واکنش متقابل  به تهدیدات گفت: "اگر اسرائیل شرارت کند"، پاسخ خواهیم داد.

**سرزمین های اشغالی در تیررس موشک های ایرانی

نقاط مهمی در سرزمین های اشغالی همچون سکوهای گازی "تامار و لویتان" ، "فرودگاه حیفا" ، "فرودگاه بن گوریون"، "مخازن آمونیاک حیفا" ، "شهر راهبردی دیمونا" ، "نیروگاه اتمی اسرائیل" و "پایگاه نظامی اشدود"، "پایگاه های نظامی حاتزور و حتزاریم" و .... تنها بخش بسیار کوچکی از نقاطی هستند که در سرزمین های اشغالی در تیررس موشک های ایرانی  قرار دارند.


 

نکته قابل تامل درباره توان نظامی اسرائیل اینکه ، ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای هوایی و زمینی آن در جنگ 33 روزه نشان دادند که فاقد تجربه کافی برای نبرد با کشور بزرگی  همچون ایران هستند.

جالب است که سرزمین های اشغالی کمتر از 21 هزار کیلومتر مربع وسعت دارند و علیه کشوری با وسعت قریب به 1 میلیون و 650 هزار کیلومتر مربع لفاظی می کنند که بسیار قابل تامل است.

مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل  به خوبی می دانند که هرگونه حمله مستقیم به ایران پاسخ دندان شکن موشکی را به همراه دارد و لذا جرات اقدام نظامی نخواهند داشت و وجودذخایر کافی موشکی ایران ؛  اسرائیل را از هر اقدامی باز می دارد.

اسرائیل که در برابر توان موشکی حزب الله ، حماس و جهاد اسلامی بارها شکست را پذیرا شده و شهروندان شهرک های صهیونیست نشین را به پناهگاه ها انتقال داده ، چگونه می تواند در برابر موشک های ایرانی مقابله کند که برخی از آن ها تا 1/5  مایل قدرت تخریب دارند.

مقامات اسرائیلی این سخنان را برای  روحیه بخشی به ساکنان سرزمین های اشغالی مطرح می کنند و خودشان به خوبی می دانند که کوچکترین اقدام نظامی انهدام مثلث "دیمونا-تل آویو-حیفا" را در پی خواهد داشت.

گزارش از محمد زرچینی

 
انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان