آخرین اخبار

8. فروردين 1395 - 23:57   |   کد مطلب: 22332
مردم نیجریه با برپایی مجدد تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی را محکوم کرده و خواستار آزادی هر چه سریعتر وی و همراهانش شدند.

به گزارش رودآور، خبرگزاری مهر به نقل از پرس تی وی نوشت، مردم نیجریه در اعتراض به بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه در تعدادی از شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

بنابر این گزارش، تظاهرکنندگان در شهرهای لافیا، کاتسینا، گومبه و کادونا نیجریه، آزادی هر چه سریع تر شیخ زکزاکی و صدها مسلمان دیگری که ارتش نیجریه آنها را بازداشت کرده است، خواستار شدند.

نیروهای ارتش نیجریه، ماه دسامبر پارسال به خانه شیخ زکزاکی در شهر زاریا یورش بردند. سربازان ارتش نیجریه در آن زمان، صدها مسلمان را کشتند و شیخ زکزاکی را که به شدت زخمی شده بود، بازداشت کردند.

بنا به اعلام جنبش اسلامی نیجریه، بیش از دوازده نفر از افراد دستگیر شده در این حملات، به رغم جراحات های شدید، از دسترسی به خدمات درمانی محروم هستند.

آخرین اطلاعات بدست آمده از وضعیت جسمی شیخ و همسرش نیز حاکی از وضعیت جسمی به شدت نگران کننده آنهاست به طوری که شیخ زکزاکی بینایی یک چشم خود را در اثر جراحات وارده بر اثر شکنجه نظامیان ارتش نیجریه از دست داده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان