آخرین اخبار

10. فروردين 1395 - 21:50   |   کد مطلب: 22370
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نام‌گذاری سال جدید:
زنان در عملی کردن اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند/ نقش 3 گانه زنان در اقتصاد مقاومتی
مسئول بسیج جامعه زنان کشور، نقش زنان را در اقتصاد مقاومتی در 3 محور دانسته و گفت: یکی از این محورها داخل خانه است، در بهینه مصرف کردن انرژی، کالا و خدمات که باید بیشتر مورد توجه بانوان قرار گیرد و محور دیگر استفاده از کالای ایرانی(داخلی) است و محور سوم، گسترش مشاغل خانگی همچون صنایع دستی و صنایع غذایی است.

به گزارش رودآور به نقل از «پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان کشور»؛ مینو اصلانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور،  ضمن تبریک آغاز سال جدید که مزین به میلاد حضرت زهرا(س) است، این سال را سالی فاطمی دانسته و برای همه مردم ایران اسلامی سالی خوب و همراه با موفقیت را آرزو کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در خصوص شعار امسال که توسط رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» نام گذاری شده است، گفت: اقتصاد یک رکن اساسی در هر جامعه و بویژه در جامعه اسلامی است که در جامعه ما بر پایه توان ملی قدرت شکوفایی بسیاری وجود دارد که در این سال‌ها علی رغم همه تهدیدها، فشارها و سنگ اندازی‌های دشمن، با بهره‌گیری از توان داخلی تا امروز گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بر پایه نگاه به درون و آنچه انقلاب اسلامی هدیه داده است و با توجه به تولید داخلی و اتکاء به جوانانی که می‌توانند الگویی برای کشورهای اسلامی باشند، نقطه امیدی در راستای انسجام ارکان جامعه باشند تا اقتصاد اسلامی به شکوفایی برسد.

اصلانی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی برپایه مردم دانسته و افزود: در این اقتصاد، مردم نقش اساسی‌ای برعهده دارند و می‌توانند ضامن استقلال اقتصادی جامعه باشند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با تکیه بر اقتصاد درون است که هیچگاه دشمن نمی‌تواند ما را زمین‌گیر کند و بر ما مسلط شود.

وی در خصوص ورود کالا به کشور نیز گفت: امیدواریم که دولت در ورود کالا توجه ویژه داشته باشد و تنها کالاهایی که به فنآوری و تکنولوژی کمک می‌کند را وارد کند نه کالاهای مصرفی و از طرف دیگر، دولت از تولید کنندگان داخلی حمایت کند و اگر نیاز وجود دارد، قوانین را بازسازی کند تا تولید داخلی افزایش پیدا کند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اقدام و عمل را در اقتصاد مقاومتی تکیه بر فنآوری داخلی دانسته و افزود: تکیه بر داشته های داخلی همچون زمین‌های کشاورزی، احیای صنایع دستی و پوشاک می‌توان بسیاری از درهای ورود کالای مصرفی را گرفته و برعکس، درهای تولید را باز کند، همچنین اتکا به جوانان مومن و پرتوان یکی دیگر از این اقدامات محسوب می‌شود.

اصلانی نقش زنان را در اقتصاد مقاومتی در 3 محور دانسته و گفت: یکی از این محورها داخل خانه است، در بهینه مصرف کردن انرژی،  کالا و خدمات که باید بیشتر مورد توجه بانوان قرار گیرد و محور دیگر استفاده از کالای ایرانی(داخلی) است و اگر اشکالاتی در این زمینه وجود دارد قطعا با مصرف کردن و مطالبه گری این ایرادها برطرف می‌شود و صرفا با این نگاه که اگر این کالاها ایراد دارد از آنها استفاده نکنیم، ایرادهای تولیدات داخلی از بین نخواهد رفت.

وی مشاغل خانگی را سومین محور دانسته و گفت: دولت باید زمینه‌هایی را فراهم کند که زنان بتوانند با داشتن مشاغل خانگی همچون صنایع دستی و صنایع غذایی به اقتصاد مقاومتی کمک کنند. دولت با ایجاد تعاونی‌ها و برگزاری آموزش‌های مختلف می‌تواند این توانایی را در بانوان کشور افزایش دهد.

اصلانی در مورد اقدامات بسیج جامعه زنان کشور گفت: در این سازمان، چندسال است که اقتصاد مقاومتی جزو اولویت‌های آموزش‌ها و اقدامات قرار گرفته و تربیت گروه‌های جهادی، آموزش‌های مختلف کشاورزی، فنی و حرفه‌‌ای از این جمله است و بویژه در حوزه کشاورزی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی افزود: در خصوص مشاغل خانگی در این قرارگاه، آموزش‌هایی ارائه می‌شود که امسال نیز به صورت گسترده تر عملی خواهد شد، که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ساخت اپلیکیشن و بازی‌های رایانه‌ای برای بانوان اشاره کرد که هم جنبه اشتغال‌زایی و هم جنبه ترویج فرهنگ اسلامی در فضای مجازی دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان