آخرین اخبار

26. فروردين 1395 - 9:35   |   کد مطلب: 22565
فوتبال همدان در آستانه ثبت دومين سقوط تاريخي تيمي است كه روزگاري به عنوان يك ضلع از مثلث پرافتخارترين تيم هاي فوتبال ايران به شمار مي رفت.

به گزارش رودآور به نقل از ايرنا پاس با مكتب تاريخي بيش از 50 سال فوتبالي، حالا به سرنوشتي تلخ دچار شده و كابوس سقوطي ديگر اين تيم را تهديد مي كند.

پاس پيش از اين در سال 1390 به ليگ يك سقوط كرد و از آن سال تاكنون نتوانسته بازگشت دوباره به ليگ برتر داشته باشد.
قهرمان سابق آسيا و چندين دوره ليگ ايران حالا در نگون بختي بسر مي برد و ضعف هاي مديريتي، نظارتي و فني سبب شده تا هم اكنون براي فرار از سقوط دست و پنجه بزند.
تيمي كه روزگاري كارخانه بازيكن سازي ايران به شمار مي رفت و ستاره هايي نظير جواد نكونام، خسرو حيدري، حنيف عمران زاده، آرش برهاني و ده ها بازيكن ديگر را به فوتبال كشور معرفي كرد، حالا با نفرات كم نام و نشان براي بقا در ليگ يك تلاش مي كند.
تيمي كه روزگاري هوادارانش حتي براي خريد بليت بازي هايش در ليگ برتر حاضر به تقبل چندين برابر قيمت واقعي بودند تا به عشق حمايت از پاس ورزشگاه را مملو از تماشاگر كنند.
پاس ليگ برتري حتي باعث شد تا هواداران همداني استقلال و پرسپوليس هم تيم شهرشان را به سرخابي ها ترجيح بدهند.
اما اين تب فوتبالي و هواداري با كسب نتايج ضعيف و دگرگوني در جايگاه و وجهه تيم برهم خورد و پاس به وضعيتي دچار شد كه تنها حدود يك هزار تماشاگر را در سكوهاي ورزشگاه ديد.
در واقع با كسب نتايج ضعيف به نوعي دلسردي در جامعه فوتبالدوست فراگير شد و خيلي ها ترجيح دادند براي آرامش اعصاب و روان خود كمتر سراغ پاس را بگيرند.
با اين حال برخي نيز به سبب وفاداري و عهد اخوت با پاس، همچنان در كنار اين تيم ماندند، در مقابل نتايج ضعيف خم به ابرو نياوردند بلكه روزهاي تلخ پاس به پايان برسد و جايگاهي بهتر از اين داشته باشد.
صبوري هواداران پاس به قدري است كه حتي اين روزها با وجود نتايج نامطلوب، بازهم در حمايت از تيم شهرشان يكصدا مي شوند.
آنها با وجود درك عميق از شرايط نامناسب تيم پاس در جدول رده بندي و فرصت كم براي جبران، همچنان اميدوارانه به حمايت از اين تيم بپا مي خيزند.
پنج بازي مرگ و زندگي پيش روي پاس است و بدون ترديد بيش از اعضاي تيم، هواداران نگران اوضاع تيم هستند.
دومين سقوط تاريخي كابوس قهرمان سابق آسيا و هوادارانش است.
پاس در ادامه مسابقات ليگ يك بايد به مصاف نفت آبادان (تيم هفتم جدول)، خونه به خونه بابل (تيم چهارم جدول )، تيم پيكان (صدرنشين جدول)، تيم گيتي پسند رقيب پاس در رتبه (چهاردهم جدول) و در نهايت مس كرمان تيم (سوم جدول) برود.
پاسي ها در شرايط مقابل تيم هاي بالاي جدول به ميدان مي روند كه هر يك شانس صعود دارند و به مراتب با قدرت تمام با نماينده همدان ديدار مي كنند.
نكته ديگر اينكه پاس در اين پنج بازي دو ديدار خانگي و سه بازي خارج از خانه دارد كه شرايط را به مراتب سخت تر مي كند.
تيم هاي دوازدم تا بيستم جدول گزينه هاي سقوط محسوب مي شوند و پنج بازي باقي مانده تكليف پنج تيم سقوط كننده را مشخص مي كند.
در رقابت هاي فصل جاري ليگ يك پنج تيم به ليگ دو سقوط خواهند كرد.
پاس هم اكنون با 35 امتياز در جايگاه هفدهم جدول يعني در منطقه سقوط قرار دارد.
پاسي ها دوشنبه آينده در حالي به مصاف نفت آبادان مي روند كه از دست دادن امتياز در اين ديدار پاس را يك گام ديگر به ليگ دو نزديك مي كند.
در روزهاي اخير شايعه اي مبني بر تغيير مديريت باشگاه به گوش رسيد و اينكه اغلب هواداران از گزينه مورد نظر حمايت كردند اما در نهايت سرپرست بومي باشگاه پاس تصميم بر ماندن گرفت تا بازي هاي باقي مانده همراه با ساير اعضاي تيم مسئوليت نتايج را برگردن بگيرد.
اواخر ارديبهشت ماه امسال تكليف تيم پاس روشن مي شود و بايد منتظر ماند و ديد كه آيا چراغ اميد فوتبال همدان با سقوط پاس به خاموشي مي رود يا بقاي پاس منجر به زنده شدن بارقه هاي اميد براي شروع فصلي ديگر و با هدف صعود دوباره به ليگ برتر آغاز مي شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان