آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1395 - 13:17   |   کد مطلب: 23055
یک کارشناس حوزه مهدویت با بیان اینکه خودسازی، زمینه های امام شناسی و خداشناسی را فراهم می کند، گفت: یک منتظر واقعی با خودشناسی در شناخت امام خود گام برداشته و با دعا به دنبال ارتباط قبلی با آن حضرت بوده و این گونه زمینه های ظهور امام زمان(عج) را فراهم می سازد.

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام بوستان چی» در آستانه میلاد منجی عالم بشریت و در مراسم جشنی که به این منظور در تویسرکان برگزار شد، به ویژگی ها و وظایف منتظران امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: یک منتظر واقعی دست روی دست نمی گذارد و شرایط را برای ظهور امامش مهیا می سازد.

وی اظهار کرد: پویایی معنوی، خودسازی و شناخت بیشتر قرآن کریم و عمل به آن و تلاش برای آشنایی با آموزه های دینی با محوریت خودسازی، همه و همه بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

این کارشناس حوزه مهدویت افزود: اگر تک تک افراد در راستای خودسازی و خودشناسی با دعا؛ با تهذیب نفس و با عمل به آیات الهی گام بردارند، جامعه نیز که از مجموع انسان ها تشکیل شده است، خود به خود آماده ظهور شده و زمینه های حضور امام فراهم می شود.

حجت الاسلام بوستان چی تصریح کرد: یک منتظر واقعی به دنبال ایجاد آمادگی برای خود و دگران است، ساکن نیست، بلکه پویا و سرزنده به دنبال کسب تهذیب نفس می رود.

وی عنوان کرد: یک منتظر واقعی خود را به فضائل اخلاقی نیکو، اعتقادی و دینی آراسته می کند چرا که می داند جامعه، زمانی آماده ظهور امام زمان است که از نظر فکری، اعتقادی و علمی آمادگی های لازم و ضروری در آن ایجاد شده باشد.

این کارشناس حوزه مهدویت گفت: منتظر واقعی لحظه ای از یاد خدا و امام زمان(عج) غافل نمی شود و محبت و مؤدت به ایشان را هر لحظه در دل خود تقویت می کند.

حجت السلام بوستان چی افزود: شور و اشتیاق یک منتظر واقعی در اعمال و عباداتش به روشنی مشخص است، صبور است و عفت و تقوا را پیشه خود می کند و مهمتر همیشه چشم به راه آن حضرت است و در این چشم به راهی، اعمال خود را برای رضای خدا و امام خود انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ثابت قدمی در دین و صبر در مصائب از ویژگی های دیگر یک منتظر واقعی است، تصریح کرد: منتظر واقعی دعا برای ظهور امام زمان(عج) را در هر لحظه فراموش نمی کند و با خودشناسی در شناخت امام خود قدم برداشته و با دعا و راز و نیاز به دنبال ارتباط قبلی با امام زمان خود است.

به گزارش رودآور، این مراسم جشن به همت کانون قرآن جامعه زنان تویسرکان برگزار شد و مداحی و تقدیر از دانش آموزان کانون مهدویت از برنامه های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان