آخرین اخبار

1. خرداد 1395 - 14:02   |   کد مطلب: 23079
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با تأکید بر اینکه بهره مندی از اقتصاد دانش بنیان می تواند راهکار مناسبی برای بهینه سازی مصرف و کمک ویژه برای اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: این گونه طرح ها برای اجرایی شدن در جامعه نیازمند حمایت ویژه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار رودآور، امروز یک خرداد ماه در تقویم کشورمان به نام "روز بهره‌ وري و بهينه سازي مصرف" نامگذاری شده است تا شاید در این زمان که بیش از پیش با محدویت منابع انرژی روبرو هستیم تلنگری باشد برای همگان که از داشته ها و منابع خود به بهترین شکل استفاده کنند.

بی تردید استفاده مناسب و مطلوب از داشته ها و منابع چه منابع انسانی و چه منابع انرژی، با توجه به ظرفیت ها، سرمایه ها و نیروهای توانمند می تواند با برنامه ریزی و مدیریتی صحیح کشوری را در مسیر توسعه قرار دهد و یا آن کشور را از مسیر توسعه خارج کند.

بهینه سازی مصرف در شعار مانده است

بهینه سازی مصرف شاید واژه ای باشد که چندین سال است بر روی آن تأکیدات فروان شده، شعار می دهند، همایش برگزار می کنند اما چیزی که مشهود است آن طور که باید و شاید به مرحله عملی در جامعه امروزی ما نرسیده و تحقق نیافته است.

«مجتبی بابایی» رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار با تبریک پیشاپیش به مناسبت نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج)، گفت: آن چیزی که سبب پیشرفت و توسعه جامعه ای بهره مندی از منابع و برنامه ریزی و مدیریتی صحیح برای استفاده مطلوب از منابع است.

کشوری توسعه می یابد که از منابع انسانی و غیر انسانی خود استفاده بهینه کند

وی اظهار کرد: این منابع می تواند نیروی انسانی باشند یا غیر انسانی، و بی شک کشوری رو به توسعه حرکت می کند که از نیروهای توانمند، متخصص و معتهد و  درامر مدیریتی بهره مند شود و هر شخص متناسب با تخصص و تعهد خود در هر جایگاهی که باشد به کار گرفته شود و توان برنامه ریزی درست و دقیق برای اعمال مدیریتی شایسته در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، هنری، فرهنگی و علمی و در راستای استفاده از دیگر منابع را داشته باشد.

برنامه ریزی و مدیریت دو بال برای نیروی انسانی موفق/ با تأمین زیرساخت ها، مصرف گرای محض نشویم

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان افزود: منابع انرژی به عنوان منابع غیر انسانی محسوب می شوند که به طور طبیعی محدویتی هایی دارند و اینجاست که یک مدیری موفق و کارآزموده می تواند با یک برنامه ریزی علمی، دقیق و متعهدانه در استفاده بهینه از منابع انرژی برای پیشرفت جامعه کوشا باشد.

بابایی تصریح کرد: تأمین زیرساخت های لازم با بهره گیری از علم روز دنیا و استفاده از طرح های دانش بنیان نیز اهرم مناسبی برای استفاده بهینه از انرژی باشد، چرا که نباید مصرف گرای محض باشیم، بلکه بخشی با یک طرح مناسب بخشی از منابع را استفاده کنیم و بخشی دیگر از آن را در راستای سرمایه گذاری به کار بندیم.

سیستم هوشمند موتورخانه تحولی در بهینه سازی مصرف گاز

وی در ادامه به ارائه طرح و ساخت سیستم هوشمند موتورخانه توسط «محمد آقایانی» یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد تویسرکان اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر آنکه کاهش استهلاک قطعات موتورخانه و افزایش امنیت در موتورخانه را به دنبال دارد، بلکه سبب صرفه جویی 40 درصدی در مصرف گاز شده و از طریق گوشی همراه نیز قابل کنترل است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از ادارات، نهادها و سازمان ها از موتورخانه مرکزی برخوردار هستند و استان ما نیز در منطقه سردسیری قرار دارد، توجه به استفاده از این طرح یک امر مهم و لازم در راستای کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان موتورخانه و بهینه سازی مصرف انرژی است.

بابایی تصریح کرد: روش کار این سیستم هوشمند موتورخانه به طور ساده به گونه ای است که با برخورداری از حسگرهای دما در طول روز، کاهش یا افزایش میزان دمای محیط را در نظر گرفته و با بالا و پایین رفتن دما مصرف گاز را کنترل می کند و حتی گاهی هم که نیاز باشد موتورخانه را خاموش می کند.

وی با اشاره به اینکه این سیستم هوشمند از طریق گوشی همراه نیز قابل کنترل است، افزود: از این رو زمانی که مشکلی رخ دهد به طور مثال مشعلی از کار بیافتد، با پیامک مسئول مربوطه را از اتفاقات روی داده در موتورخانه با خبر کرده و مسئول نیز با توجه به شرایط موجود، از راه دور سیستم را کنترل می کند.

اقتصاد دانش بنیان، راهکاری اساسی برای بهینه سازی مصرف و کمک ویژه برای اقتصاد مقاومتی/مسئولان طرح های دانش بنیان را حمایت کنند

رییس دانشگاه آزاد تویسرکان با بیان اینکه این طرح را به شرکت ملی گاز ایران ارائه داده ایم، گفت: تفاوت 40 درصدی از نظر ریالی قبض های گاز و مقایسه آن با سال هایی که موتورخانه دانشگاه از این سیستم هوشمند استفاده نمی کرد به روشنی مشهود است.

بابایی با تأکید بر اینکه بهره مندی از اقتصاد دانش بنیان می تواند راهکار مناسبی برای بهینه سازی مصرف و کمک ویژه برای اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: این گونه طرح ها برای اجرایی شدن در جامعه نیازمند حمایت خاص مسئولان به ویژه مسئولان استانی است

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان