آخرین اخبار

13. تير 1395 - 12:22   |   کد مطلب: 23399
رییس کتابخانه مرکزی استان همدان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، منصوره حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امام هشتم (ع) ، شناسایی و معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است.

وی با اشاره به اینکه مسابقه کتاب‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است تصریح کرد: این جشنواره علاوه بر ترویج سیره و فرهنگ رضوی سبب آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی می‌شود که این مهم نیز در راستای هدف نهایی نهاد مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.
وی با بیان اینکه 20 تیر ماه آخرین مهلت ارسال پاسخ ها به این جشنواره است گفت: در جشنواره رضوی امسال مسابقه ملی کتابخوانی با محوریت زندگانی و سیره حضرت رضا (ع) ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره، سه کتاب ویژه جوانان و بزرگسالان، اعترافات غلامان ویژه نوجوانان تا 17 سال و دوست مهربان کبوترها ویژه کودکان تا 11 سال برای استفاده مخاطبان و کتابخوانان معرفی شده است و مسابقه ملی کتابخوانی رضوی از این سه کتاب برگزار می‌شود.
وی از توزیع کتاب‌های مسابقه در کتابخانه‌های عمومی کرمان خبر داد و افزود: کتاب‌های مسابقه علاوه بر اینکه در کتابخانه‌های عمومی با 65 درصد تخفیف به فروش می رسند، در سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به صورت pdf در دسترس است.
دهه اول ماه ذی‌العقده و فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
استان همدان در مرداد ماه سالجاری همچنین میزبان جشنواره ملی رضوی است.
7530/6993

 

 

انتهای پیام 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان