آخرین اخبار

17. تير 1395 - 19:52   |   کد مطلب: 23456
خالق اثر صد دانه یاقوت در گفت و گو با رودآور،
آخرین اثر رحمان دوست، نمایشنامه ای 7جلدی برای خردسالان
نویسنده، مترجم و مولف آثار کودک و نوجوان با اشاره به اینکه کودکان مرا به سمت خود جذب کردند، گفت که آخرین اثرش نمایشنامه "آن مان نباران" در هفت جلد برای خردسالان مهدکودک با رویکرد و محتوای سبک زندگی است.

به گزارش خبرنگار رودآور، فردا روز "ادبیات کودک و نوجوان" است، کودکان و نوجوانانی که تشنه آموختن هستند، اما شاید کمبود آثار انتشار یافته متناسب با سنین آنان و دوری والدین از فرهنگ کتاب و کتابخوانی و عدم ارائه الگوی مناسب برای کودکان در راستای کتابخوانی، سبب شده تا این آینده سازان کشور، کمتر به سمت کتاب و کتابخوانی روی آورند.

به همین مناسبت بر آن شدیم تا با یک نویسنده و شاعر معروف ادبیات کودکان کشورمان که متولد سال 29 در همدان است به گفت و گو بپردازیم.

«مصطفی رحمان دوست» نویسنده، مترجم و مولف آثار کودک و نوجوان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: کودکان مرا در شعر گفتن و قصه نویسی به سمت خود جذب کردند، به طوری که تا زمان لیسانس گرفتن هم مخاطبان نوشته های من بزرگسالان بودند، اما شوقی که کودکان در من ایجاد کردند سبب شد تا از آن زمان به بعد نوشته هایم برای آنان باشد.

وی با تأکید بر اینکه اشعار و قصه هایش را برای همه کودکان ایران سروده و نوشته است، اظهار کرد: راه اصلی علاقه مند کردن کودکان به کتاب خوانی، قصه خوانی برای آنان قبل از متولد شدن است، چرا که طبق تحقیقات، در این دوران، تأثیرپذیری بالاتر است.

این نویسنده و شاعر ادبیات کودکان افزود: یکی دیگر از روش های جذب کودکان به کتاب خوانی رفتار و کردار والدین آن ها است و اگر والدین الگویی مناسب در این زمینه برای فرزندان خود باشند، بی تردید فرزندانشان نیز به سمت کتاب و کتابخوانی روی می آورند.

رحمان دوست به آخرین اثر خود با عنوان نمایشنامه "آن مان نباران" که در هفت جلد برای خردسالان نوشته و تدوین شده، اشاره کرد و گفت: "آن مان نباران" در حقیقت هفت نمایشنامه کوتاه برای اجرا در مهد کودک و مجموعه ای با رویکرد نهادینه کردن سبک زندگی از دوران خردسالی است.

وی عنوان کرد: کتاب رمز موفقیت بشریت است و باید گفت اگر کتاب نخوانید عقب می مانید.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان