آخرین اخبار

25. تير 1395 - 0:32   |   کد مطلب: 23564
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اتکا به عنوان یک سرمایه گذار کشوری می تواند در ایجاد زمینه ها و فرصت های شغلی تویسرکانی ها را برای توسعه اقتصادی همراهی کند و رکود را تا حدودی سامان دهد.

به گزارش رودآور، پیرو جلسه «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان با وزیر دفاع در راستای پیگیری ایجاد اشتغال در شهرستان جلسه ای با معاون پارلمانی وزیردفاع، فرماندار، مدیرعامل فروشگاه های کشور و مدیرکل اتکا در فرمانداری تویسرکان برگزار شد.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تأکید بر اینکه شهرستان تویسرکان فرصت های مناسبی برای ایجاد اشتغال دارد اما تاکنون از آن استفاده نکرده است، گفت: می توان از ظرفیت های گردو، فرش دست بافت، مبل و منبت و گردشگری این شهرستان با ارائه راهکارهای برنامه ریزی شده برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه از جلسات متعددی که با مسئولان کشوری و استانی و نیز سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت های تولید و اشتغال برگزار شده، بهره برده ایم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان اتکا نیز به عنوان یک سرمایه گذار کشوری می تواند در ایجاد این زمینه ها و فرصت های شغلی تویسرکانی ها را همراهی کند و رکود را تا حدودی سامان دهد.

«حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان نیز در این نشست گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از پنج هزار هکتار باغ گردو و چهار هزار کارگاه مبل و منبت می تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاران در راستای توسعه شهرستان از نظر ایجاد شغل و در نهایت توسعه اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه تویسرکان، شهر طلای سبز و پایتخت گردوی کشور به ویژه از نظر مرغوبیت گردو است، اظهار کرد: ایجاد خانه گردو و رفتن به سمت فعالیت ها پژوهشی و مطالعاتی در این زمینه یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش بهره برداری از باغات گردو و مقام کردن درختان گردو در برابر سرما و خشکسالی باشد.

فرماندار تویسرکان به تفاهم های فی ما بین سازمان اتکا و مسئولان تویسرکانی در راستای ایجاد و ارائه طرح تحقیقاتی درباره گردو و تولید نهال های اصلاح شده آن در 26 هکتار از زمین های باغی در روستای کرزان نیز اشاره کرد.

مومیوند در ادامه با توجه به قول های مساعد سازمان اتکا برای راه اندازی فروشگاه درجه ممتاز اتکا در شهرستان تویسرکان، افزود: این سازمان همچنین می تواند چرخه تولید، عرضه و فروش صنعت مبل و منبت تویسرکان با سرمایه گذاری سامان دهد.

وی عنوان کرد: در زمینه ساخت یک واحد صنعتی برای اشتغالزایی نیز قول های مساعدی از سوی سازمان اتکا داده شده است که در دست پیگیری است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان