آخرین اخبار

30. تير 1395 - 20:36   |   کد مطلب: 23693
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت کتاب ایران مستلزم تعامل و همکاری همه دستگاه ها است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، مجید فروتن روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های فرهنگی سالجاری استان همدان افزود: موضوع انتخاب پایتخت کتاب یکی از مهم ترین برنامه های پیش روی اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان همدان عنوان کرد.
وی ادامه داد: پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی به تبع از طرح پایتخت جهانی کتاب است و در طرح پایتخت کتاب ایران سالانه یک شهر به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب می شود.
وی با اشاره به سابقه برگزاری این طرح گفت: در اولین همایش رقابت شهرهای ایران برای کسب عنوان پایتخت کتاب، اهواز با مشارکت کانون آموزش شهروندی برای توسعه (کاشت) موفق به اخذ این عنوان شد و سال دوم شهر نیشابور به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شد و امسال باید به گونه ای عمل کنیم که یکی از شهرهای استان همدان به این مهم دست یابد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: استان همدان و شهرستان های آن ظرفیت لازم و کافی برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب کشور را دارا است و سابقه فرهنگی و تاریخی این استان و اساتید و علمای بزرگ و نام آور آن شاهدی بر این ادعا هستند.
وی همکاری، هماهنگی و برنامه ریزی بهتر را لازمه تحقق این امر عنوان کرد و گفت: هر یک از شهرهای استان همدان استحقاق دست یافتن به این عنوان رادارند اما امیدوارم تندیس پایتخت کتاب و جشن انتخاب در استان همدان برگزار شود.
وی عنوان کرد: در این مقوله یک شهر همانند 2 سال گذشته در سطح کشور به عنوان پایتخت کتاب معرفی می شود و این امر موجب فراهم آمدن تسهیلات در شهرستان برای عموم مردم و همچنین ارائه خدمات قابل توجه به اهالی مطالعه خواهد شد.
فروتن افزود: در بحث انتخاب پایتخت کتاب فقط اداره فرهنگ و ارشاد متولی نیست بلکه تمامی دستگاه ها باید کمر همت بسته و با برنامه ریزی و اقدامات لازم و مناسب بستری مناسب فراهم آورند تا این امر به تحقق بپیوندد.
وی گفت: یکی از مهم ترین مباحثی که باعث انتخاب در این حوزه خواهد شد همکاری و هماهنگی دستگاه های شهرستانی در این مقوله است.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ورود بخش خصوصی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را از دیگر عوامل امتیازآور در این بخش دانست و افزود: باید با فراهم آوردن امکانات و شرایط مناسب پای بخش خصوصی را به این حوزه بازکنیم به نحوی که سرمایه گذاری مناسب در این حوزه انجام پذیرد.
وی همکاری شهرداری ها را در انتخاب پایتخت کتاب بسیار موثر دانست و عنوان کرد: برگزاری جلسه با خیرین کتاب و بررسی ظرفیت های شهرستان، تشکیل انجمن مولفان، مستندسازی از کتابخانه های خانگی و انجام برنامه های مناسب در راستای انتقال تفکر کتاب و کتاب خوانی از اقدامات مهم و مؤثر در این زمینه است.

انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان