آخرین اخبار

30. تير 1395 - 20:37   |   کد مطلب: 23694
همایش المپیک ورزش های همگانی و سالمندان روز چهارشنبه با حضور یکصد سالخورده بالای 55 سال در همدان برگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا در این همایش که به همت هیات ورزش های همگانی و به میزبانی کانون مهدیه شهر همدان برگزار شد، سالمندان بالای 55 سال به انجام حرکات نرمشی و صبحگاهی پرداختند.
نایب رییس هیات ورزش های همگانی استان همدان در این همایش با تاکید بر اهمیت و ضرورت ورزش در دوران سالمندی گفت: ورزش برای سالمندان بهترین داروی تندرستی است و به افراد کهنسال توصیه می شود در طول روز به انجام ورزش های سبک به خصوص پیاده روی بپردازند.
مریم روحی افزود: بالا رفتن سن همواره موجب کم تحرکی افراد جامعه می شود و گرایش آنها را نسبت به استفاده از دارو بالا می برد اما پرداختن به ورزش می تواند بهترین جایگزین برای تقویت قوای جسمی و سلامت این افراد شود.
وی اضافه کرد: هیات ورزش های همگانی استان همدان در راستای ترویج فرهنگ ورزش در بین آحاد جامعه، توجه ویژه ای به ترویج و گسترش ورزش در بین سالمندان دارد.
روحی بیان داشت: ورزش های ساده و سبک نقش مهمی در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری سالمندان دارد و همچنین باعث از بین رفتن افسردگی در آنان می شود، بنابراین توصیه می کنیم به فعالیت های ورزشی بویژه پیاده روی بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش المپیک و سالمندان همزمان با سراسر کشور و در قالب هفته المپیک ورزش های همگانی برگزار شد و انتظار داریم مشارکت سالمندان در برنامه های ورزشی طول سال دوچندان شود.
وی افزود: ورزش همگانی برای سالمندان این امکان را فراهم ساخته که با انجام ورزش های سبک بتوانند به طور روزانه فعالیت لازم را در راستای تندرستی و سلامت فردی داشته باشند.
در پایان این مراسم به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
7520/6993

 

 

انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان