آخرین اخبار

30. تير 1395 - 23:56   |   کد مطلب: 23722
معاون کانون پرورش فکری‌کودکان و نوجوانان همدان :
۲۸۹ عنوان برنامه برای کودکان و نوجوانان در همدان اجرا می‌شود
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: تابستان امسال، ۲۸۹ عنوان برنامه برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان همدانی برگزار می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، زهرا رضوی، با تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت:در سه ماهه تابستان، 289 عنوان برنامه توسط مراکز ثابت و سیاری این مرکز برای کودکان و نوجوانان همدانی برگزار می‌شود.

وی آموزش نقاشی، طراحی، سفالگری، خوشنویسی، عکاسی، نجوم، پویانمائی، نمایش عروسکی و رباتیک را مهم‌ترین برنامه آموزشی این مرکز برشمرد و افزود: کارگاه‌های آموزشی در هفته، دو جلسه تشکیل شده و افراد به صورت انفرادی،  به مدت دو ساعت در هرجلسه شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با تشریح دیگر برنامه‌های کانون گفت: برنامه‌های فرهنگی همانند قصه‌گویی، کارهای پژوهشی و نشریه دیواری نیز از دیگر خدمات این مرکز به نوجوان بوده که اعضا می‌توانند در کنار خدمات کتابخانه‌ای از آن‌ها استفاده کنند.

وی درباره دیگر برنامه‌های کانون  نیز ابراز کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره مختلف و شرکت در آن‌ها از دیگر وظایف ما بوده که در همین راستا اعضای کانون در جشنوراه رضوی در بخش‌های نشریه دیواری، قصه‌گوئی، نقاشی وخوشنویسی  شرکت کرده که نتیجه آن در هفته کرامت اعلام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتظار می‌رود 286 هزار دفعه نفر در کلاس‌های تابستانه کانون شرکت کنند تصریح کرد: استقبال خانواده‌ها از برنامه‌های کانون افزایش یافته، به گونه‌ای که کلاس‌های تابستانه کانون، امسال یک هفته زودتر آغاز شده است.

وی درباره  خدمات واحدهای سیار کانون نیز خاطر نشان کرد: واحدهای سیار و پستی کانون در روستاها فعال بوده و دانش‌آموزان روستائی می‌توانند با مراجعه به این واحدها از خدمات کتابخانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی  آموزشی کانون به صورت رایگان استفاده کنند.

رضوی  با اشاره به اینکه د‌ر حال حاضر 7 کتابخانه سیار و 3 کتابخانه پستی در روستاهای سطح استان فعال هستند افزود: بهمن‌ ماه سال گذاشته اولین کتابخانه سیار شهری در همدان راه‌اندازی شد که وظیفه دارد با حضور در مناطق حاشیه‌ای شهر به کودکان و نوجوان آن منطقه به صورت رایگان خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای ارائه کند.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در حال حاضر، 46 هزار عضو دارد که می‌توانند در طول سال از برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت این مرکز استفاده کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان