آخرین اخبار

30. تير 1395 - 23:56   |   کد مطلب: 23725
رئیس انجمن داوطلبان ورزشی گفت: برنامه‌های ورزشی با رویکرد جدیدی برنامه‌ریزی و تدوین شود تا تمام اقشار جامعه به ورزش کردن تشویق شوند.

به گزارشرودآور به نقل از  خبرگزاری تسنیم، سردار کاظم یزدانی بعدازظهر امروز در دومین کارگاه اخلاق در ورزش ویژه ورزشکاران بسیجی در همدان اظهار داشت: به فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) برای موفقیت در ریاست و مدیریت، افراد باید وسعت نظر داشته و سختی‌ها را نیز تحمل کنند‌.

 

وی افزود: به فرموده خداوند در قرآن کریم راحتی برای انسان کامل نیست بنابراین افراد دنیاطلب، افرادی نیستند که ما در جامعه ورزشی به دنبال تربیت آن‌ها باشیم چرا که آن‌ها دنبال دنیا بوده و پرونده‌شان نیز در این دنیا بسته می‌شود.

رئیس انجمن داوطلبان ورزشی خطاب به مربیان ورزشی گفت: ما باید براساس اصول صحیح و به روز دانشمندان علوم ورزشی، وظایف خود را در 3 حوزه عمومی، اختصاصی و تحقق اهداف اخلاقی پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: برنامه‌ها با رویکرد جدید باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تدوین شود که تمام اقشار جامعه به ورزش کردن تشویق شوند چرا که به طور طبیعی بدن انسان برای تحرک ساخته شده و این بی‌تحرکی کنونی در کنار تغذیه غلط، مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

یزدانی درباره جایگاه مباحث اخلاقی در ورزش افزود: ورزش بدون اخلاق معنا ندارد و مربی نباید در آموزش این موضوع کم کاری کند.

وی با تأکید بر لزوم استعدادیابی توسط مربیان تصریح کرد: مربیان باید در همان ابتدا توانائی و استعدادهای هنرجویان خود را شناسائی کرده و آنها را نسبت به توانایی‌هایشان توجیه کنند.

رئیس انجمن داوطلبان ورزشی با اشاره به اینکه مربی نباید به هنرجوی خود امید واهی دهد، عنوان کرد: در یک کلاس ورزشی 50 نفره ممکن است تنها 3 یا 4 نفر توانائی کسب عنوان قهرمانی در کشور را داشته باشند بنابراین نباید افراد را بی‌دلیل امیدوار کرده و وقت آنها را تلف کرد.

وی با بیان اینکه ترغیب افراد جامعه به ورزش کردن از وظایف مربیان ورزشی است، گفت: دویدن از جمله ورزش‌هایی است که نیاز به ابزار خاصی نداشته، اما انجام آن برای افراد بسیار نشاط‌آور است.

یزدانی توجه به تغذیه، پوشش، بهداشت و ایمنی متربیان را از دیگر وظایف مربیان ورزشی برشمرد و افزود: یک مربی باید در همه ابعاد به هنرجوی خود توجه داشته و نکات لازم و اصولی را به وی آموزش دهد چرا که با این روش هنرجوی با فعالیت در رشته مناسب ورزشی تبدیل به عنصری فعال، پویا و کار آمد شده که خارج از محیط ورزشی نیز به وظایف خود عمل می‌کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان