آخرین اخبار

24. مرداد 1395 - 8:25   |   کد مطلب: 23997
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات پیش روی جوانان هستیم، گفت: هر جا که موفقیتی حاصل شده حضور جوانان در آن بخش پررنگ تر بوده و بی تردید پیشرفت در گرو حضور جوانان است.

به گزارش خبرنگار رودآور، «حبیب مومیوند» شامگاه روز گذشته در نشست با جوانان تویسرکانی، گفت: پیشرفت و توسعه بدون حضور جوانان و پرداختن به دغدغه های آنان حاصل نمی شود.

وی با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی مردم از اولویت های مسئولان کشوری و به تبع شهرستانی است، اظهار کرد: توجه به حوزه های صنعتی و کشاورزی برای نجات اقتصاد یک اصل است.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه پیشرفت هر کشور بدون رشد اقتصادی امکان ندارد، افزود: رشد اقتصادی پایه هر پیشرفتی است و امید آنکه با اجرای برجام حتی با وجود کارشکنی های طرف مقابل اقتصادی رو به رشد داشته باشیم.

مومیوند به ظرفیت های تویسرکان در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و صنایع دستی هم اشاره کرد و گفت: توجه به حوزه گردشگری و صنایع دستی به ویژه سفال در فرسفج و یا مبل و منبت می تواند یکی از راه های پیشرفت شهرستان باشد.

وی عنوان کرد: شهرستان تویسرکان با برخورداری از چهار هزار و 400 کارگاه مبل و منبت و فعالیت بیش از هفت هزار نیروی فعال در این عرصه می تواند به عنوان قطب منبت استان و حتی غرب کشور شناخته شود.

فرماندار تویسرکان بیکاری را یکی از مشکلات پیش روی جوانان بیان کرد و افزود: در این راستا تلاش خود جوانان برای ایجاد کارگاه های کوچک زود بازده و حمایت مسئولان و بانک ها برای ارائه مجوزها و تسهیلات لازم، می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند.

به گزارش رودآور، این مراسم حواشی خواندنی بسیاری نیز داشت، جوانان با بیان دغدغه های خود مشکلات شهرستان را یکی پس از دیگری عنوان کردند، البته یکی از آنان به جای پرداختن به موضوعات اصلی و چالش های موجود در تویسرکان از ابتدا تا انتهای سخنش تعریف و تمجید از دولتی بود که مظلوم است و این مسئله توسط یکی دیگر از حاضران مورد انتقاد قرار گرفت که جوانان روحیه جوان گرایی ندارند.

بیکاری، عدم توجه بانک ها و برخی مسئولان به حمایت از جوانان برای استفاده بیشتر از واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال، عدم توجه کافی به مبلمان شهری، بها ندادن به قهرمان های ورزشی و نبود یا کمبود امکانات لازم برای تفریحات سالم فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله مشکلاتی بود که یکی پس از دیگری توسط حاضران بیان شد.

یکی از افراد حاضر در این نشست نیز در ابتدای سخنش خطاب به فرماندار گفت: مشکلات همچنان باقی است و با این مَطلع، چالش های پیش روی جوانان را بیان کرد.

قول مساعد فرماندار برای بررسی مشکلات و دغدغه های عنوان شده، بخش پایانی این نشست بود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان