آخرین اخبار

25. مرداد 1395 - 21:00   |   کد مطلب: 24009
ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان در حالی به کار خود پایان داد که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس؛ ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی به کار خود در حالی پایان داد که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها گسترش کتابخوانی و تربیت کتابخوانان است، اظهار کرد: امسال نیز در راستای این سیاست‌ها، به نام "خواندن"   نامگذاری شده است.

عاطفه زارعی با بیان اینکه از اواخر فروردین ماه مراحل اجرایی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی آغاز شد، افزود: بانک کشاروزی این جشنواره را به طور مستمر حمایت کردند.

وی با بیان اینکه در کشور 235 هزار و 382 نفر شرکت کردند که 5 هزار و 834 نفر اهل استان همدان بودند، تصریح کرد: 20 دستگاه استانی اداره کل کتابخانه‌های استان را برای تبلیغات در اقشار مختلف جامعه برای برگزاری این جشنواره همراهی کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان با اشاره به اینکه در اتوبوس‌ها، مسیرهای پرتردد و مناطق گردشگری تبلیغات این جشنواره انجام شد، ادامه داد: هدف از این کار بود که در دو حوزه مکتوب و آنلاین کار را آغاز کنیم.

زارعی با تأکید بر اینکه کتاب‌ها از طریق کتابخانه‌ها توزیع شد، خاطرنشان کرد: با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شدیم به طوری که در برخی از مواقع با کمبود کتاب مواجه شدیم و این نشان داد جامعه ما اهل کتاب هستند.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 لوح فشرده تهیه و در سراسر استان توزیع شد، گفت: کتاب‌های مسابقه در سایت اینترنتی نیز بارگذاری شده و مورد استفاده قرار گرفت.

دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی استان با بیان اینکه دو درصد جمعیت استان در این جشنواره شرکت کردند، اظهار کرد: خواندن باعث می‌شود که بنیان‌های فکری مستحکم کنیم.

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه امام رضا(ع) را امام رئوف می‌دانند زیرا امامی است که رأفت او ملموس است، اظهار کرد: شیعیان واقعی، همه اوامر خداوند را اجرا می‌کنند و چشم می‌گویند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسینی با بیان اینکه برخی ادعا می‌کنند که شیعه هستند اما رفتار آنان به شیعیان واقعی نزدیک نیست، افزود: یکی از مهمترین فریضه‌هایی که انجام نمی‌شود امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان اینکه اسلام مرز جغرافیایی ندارد، تصریح کرد: اسلام مرز اعتقادی دارد و رهبر جامعه، رهبر همه مسلمانان است.

 در پایان این مراسم کتابخانه‌های فعال در جشنواره کتابخوانی رضوی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

از مهدی صفرزاده نیز به عنوان مسؤول روابط عمومی فعال در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز تقدیر به عمل آمد.

هدایا و لوح‌های تقدیر افراد منتخب جشنواره در همدان نیز به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان